کد خبر: ۱۵۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد:

ترخیص ۹۸ درصد دانش آموزان از بیمارستان‌های فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آماده باش تمامی مراکز درمانی استان برای پذیرش و خدمت‌رسانی به موارد مسمومیت‌های دانش‌آموزان از روز گذشته تا کنون، از ترخیص ۹۸ درصد از افراد تا کنون خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: از روز گذشته با اعلام گزارش‌های مبنی بر بروز علائم سرگیجه و استرس دانش آموزان در تعدادی از مدارس، ابتدا ناوگان اورژانس فارس به حالت فعال درآمده و به سرعت نسبت به انتقال بیماران به مراکز درمانی اقدام شد.

 وی ادامه داد: بر همین اساس فرآیندهای خدمت‌رسانی به مصدومان این حادثه در استان آغاز شده و به صورت مستمر، از سوی مسئولان ارشد دانشگاه مورد پایش قرار گرفت.

شریفی افزود: موارد محدود بستری ناشی از این حادثه در حال حاضر، مربوط به مصدومانی است که دارای بیماری زمینه ای بوده و لازم است مراقبت های بیشتری دریافت کنند. 

معاون علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتشار شایعه مرگ یکی از دانش‌آموزان در شهرستان اقلید اشاره کرده و با تکذیب این خبر گفت: خوشبختانه تا کنون ۹۸ درصد دانش‌آموزان به آغوش خانواده بازگشته و هیچ دانش‌آموزی نیز نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان نداشته است.

وی بخشی از شایعات مطرح شده را ناشی از به وجود آمدن فضای نگرانی در سطح جامعه دانست و مردم استان خواست تا اخبار مربوط به حوزه سلامت را تنها از منابع معتبر دریافت کنند.

شریفی ابراز امیدواری کرد تا باقی مانده بیماران بستری نیز به زودی، با سلامت کامل ترخیص شوند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان