کد خبر: ۱۵۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
امام جمعه مرودشت در گفتگو با شیرازه:

ولیعصر(عج) خورشید تابنده برای هدایت بشریت است

امام جمعه مرودشت معتقد است ،امام زمان (عج) جامعه بشری برای هدایت ،خود را در معرض نور مهدویت قرار می‌دهد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، لطف بر خداوند واجب است؛ زيرا او بندگان خود را عبث و بيهوده نيافريده است و هر چه را كه در رسيدن آن‌ها به هدف موثر باشد را بايد انجام دهد كه یکی از آن‌ها لطف است از جمله این الطاف وجود امام است كه دارای آثاری مانند: حراست از دين خداوند در سطح كلى و تربيت نفوس مستعد می‌باشد، اعتقاد به وجود امام، تاثیر روانی عمیقی در پیروان داشته و سبب بقاى مذهب است و بهترين الگو برای پیشرفت است.

امام غائب باعث عامل وحدت شیعیانی شد که پیش از آن، هر گروه، دور یکی از امامان حاضر گرد می‌آمدند و دچار انشقاق شده بودند. به علاوه اعتقاد به ظهور امام غایب شیعیان را در تحمل شرایط دشوار یاری نموده و به آن‌ها امید آینده‌ای سرشار از دادگری داده است.

همین امر در کنار دیگر امور باعث شد امیدی به دل‌های منتظران ظهور زنده شود که همه ساله در نیمه شعبان همزمان با سال‌روز ولادتش به شادمانی بپردازند که در همین رابطه حجت الاسلام مهدی آقایی،امام جمعه مرودشت گفت: وقتی می‌گوییم امام زمان (عج) واسطه بین زمین و آسمان است یعنی این‌که در این عالم وقتی خداوند متعال می‌خواهد لطف و سپاسی به بندگانش کند به واسطه امام زمان(عج) است و بنابراین محال ممکن است کسی در زندگیش عنایتی از ناحیه خداوند بهش رسیده باشد اما واسطه آن امام زمان(عج) نباشد.

خطیب نماز جمعه مرودشت بیان کرد: یقین داریم هرخیر و برکتی در زندگی علاقه‌مندان آقا صاحب الزمان(عج) است به یمن وجود نازنین امام غایب است و این جشن میلاد منجی عالم بشریت در این ایام بهترین فرصت است برای این‌که انسان معرفتش را بیشتر کند و درک و ادراکش از عنایتی که آقا به ما داده است از همه بیشتر باشد.

حجت الاسلام آقایی امام زمان(عج) را خورشیده تابنده خواند و افزود: اقا امام زمان(عج) خیر خودش را جوری به ما می‌رساند که متوجه بشویم و خودمان را برای استفاده از برکات آماده کنیم و این مهم است که چقدر خودمان را در معرض این خورشید عالم تاب قرار دهیم.

امام جمعه مرودشت در ادامه گفت: براساس روایات نیمه شعبان یکی از بافضیلت‌ترین شب‌ها در عالم اسلام  بعد از شب قدراست و در روایتی نورانی داریم همان‌جور که خداوند متعال شب قدر را به پیغمبر اسلام عطا فرمود شب نیمه شعبان را هم به اهل‌بیت عطا فرمود واین حاکی از آن است که ظرفیت بسیار سرنوشت سازی است برای تغییر مقدرات ما خصوصا با عنایت اهل‌بیت وجود دارد که امیدواریم که در این روز لطف الهی شامل حال همه بشود چرا که نیمه شعبان زمان بسیار خوبی برای آشنایی با معارف مهدوی است که با چاشنی شادی و سرور می‌تواند زمینه ارتباط نسل جوان و نوجوان را فراهم کند. 

به گزارش شیرازه، همه ساله در استان فارس بخصوص در شهر فرهنگی شیراز همزمان با سراسر کشور در نیمه شعبان به انتظار ظهورش کل شهر را برایش آذین بندی می‌کنند این را روز را عید امت می‌دانند زیرا معتقدند پس از ظهور، امام زمان(عج) بر اساس احکام اسلام حکومت واحد جهانی تشکیل خواهند داد که در سایه آن سرتاسر عالم پر از عدل و داد خواهد شد، آن بزرگوار پس از سپری شدن دوران غیبت با تشکیل حکومت عدل جهانی احکام الهی را در سرتاسر زمین حاکمیت خواهد بخشید.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان