کد خبر: ۱۵۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
در شیراز برگزار شد:

دومین همایش ملی سیمای شاهچراغ (ع) در تعزیه

تیم تعزیه خوانی قاصد عاشورا، شهرستان خدابنده در دومین همایش ملی سیمای شاهچراغ در تعزیه از بین ۷ گروه برگزیده رتبه نخست را از آن خود کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، اسد الله بیگ‌دلی رئیس انجمن تعزیه شهرستان خدابنده از کسب رتبه نخست تعزیه خوانی شهرستان خدابنده در دومین همایش ملی سیمای شاهچراغ (ع) در تعزیه خبر داد و گفت: تیم تعزیه خدابنده باعنوان گروه قاصد عاشورا متشکل از ۱۳ نفر هنرمند تعزیه خوان توانست از بین ۷ گروه برگزیده با کسب بالاترین امتیاز رتبه نخست را ازآن خود کند.

اسداله بیگدلی با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی سیمای شاهچراغ(ع) در تعزیه اظهار کرد: این همایش با حضور ۲۲ گروه تعزیه از۱۴ استان در اسفندماه ۱۴۰۱ به میزبانی شهر شیراز برگزار شد.

رئیس انجمن تعزیه خدابنده بیان کرد: خدابنده از دیرباز خاستگاه هنر تعزیه‌خوانی بوده و مردم این شهرستان هر ساله در مناسبت‌های مختلف به ویژه در ماه‌های محرم و صفر با برگزاری مراسم تعزیه‌ عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) نشان می‌دهند.
خاطر نشان میگردد: حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان و جهانشاهلو رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خدابنده در طی مراسمی از گروه قاصد عاشورا تجلیل کردند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان