کد خبر: ۱۵۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس:

دست همکاری ایران همواره به سمت کشورهای منطقه دراز است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، تاکید کرد: ایران همواره دستان خود را به سمت کشورهای دوست و همسایه دراز کرده و همواره بر صلح و رعایت حسن همجواری تاکید داریم.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، جعفر قادری ، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به توافق ایران و عربستان, اظهار کرد:  با برخی کشورهای منطقه اختلاف نظر و دیدگاه داریم اما منافع مشترک داریم که می‌توان با تکیه بر این اشتراکات برای حل مسائل یمن، لبنان و امارات اقدام کرد، از سوی دیگر برای رفع مشکلات می‌توانیم از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه از جنگ و درگیری در منطقه متضرر می‌شوند، افزود: تنها رژیم صهیونیستی است که از اختلافات منتفع می‌شود، از این رو رفع کدورت‌ها می‌تواند به نفع کشورهای منطقه تمام شود. 

قادری ادامه داد: هماهنگی و اتفاق نظری که با محوریت چین شکل گرفته است می‌تواند بسیاری از ذهنیت‌ها را رفع کند و تعاملاتی شکل دهد که به نفع کشورهای منطقه خواهد بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به تاثیرات این توافق بر روی بازار، گفت: متغییرهای اقتصادی تحت تاثیر انتظارات هستند وقتی ثبات سیاسی ایجاد می‌شود، تعاملات بین‌المللی و منطقه‌ای شکل می‌گیرد و مشکلات  و مسائل بین ما و برخی کشورها مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتظارات مثبتی شکل می‌گیرد که به دنبال آن قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: از این رو بهبود تعاملات بین‌المللی و منطقه‌ای حباب‌های قیمتی ناشی از ترس، نگرانی و دلهره‌ای که نسبت به آینده وجود داشت را از بین می‌برد و بازار به سمت واقعی شدن نرخ ارز و کالاها حرکت می‌کند و چشم‌انداز روشنی برای آینده قابل ترسیم می‌شود. 

این نماینده مجلس اضافه کرد: فعالان اقتصادی با نگاه مثبتی سرمایه‌گذاری‌های خود را دنبال می‌کنند چرا که چشم‌انداز بهتری نسبت به آینده ایجاد خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان فارس در ادامه تاکید کرد: ایران همواره دستان خود را به سمت کشورهای دوست و همسایه جهت همکاری دراز کرده است و همواره بر صلح و رعایت حسن همجواری تاکید کرده و این انتظار وجود دارد که کشورهای منطقه غرب آسیا هم همانند ایران رفتار کنند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان