کد خبر: ۱۵۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس خبر داد :

از برپایی ۱۵۰۰ مراسم جزءخوانی تا طنین نوای قرآن در سعدیه و حافظیه

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در تشریح برنامه‌های قرآنی این استان طی ایام ماه رمضان از برگزاری بیش از یک هزار و ۵۰۰ مراسم جزءخوانی در نقاط استان خبر داد و گفت: همچنین مراسم جزءخوانی در آرامگاه سعدی و حافظ برپا می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به در پیش‌رو بودن ماه مبارک رمضان گفت: به‌ مناسبت فرا رسیدن بهار قرآن ویژه‌برنامه‌هایی با همکاری اعضای شورای قرآن و عترت و کمیته‌های قرآنی در شهرستان‌های استان فارس برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امورقرانی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه برخی از برنامه‌ها به صورت ملی و برخی به صورت استانی و برخی هم به صورت شهرستانی برای ایام بهار قرآن تدارک دیده شده است،‌ از اجرای ۱۱ عنوان برنامه در سه سطوح ذکر شده خبر داد.

موسوی به برنامه‌های ملی این ایام اشاره کرد و گفت: پویش تفسیر سوره مبارکه حضرت محمد(ص) که در آن هم آموزش و هم مسابقه برای کارکنان دولت در نظر گرفته شده است و بعد از برگزاری آزمون نهایی به افرادی که دارای حد نصاب نمره قبولی شوند، امتیاز آموزش ضمن خدمت به مدت ۲۴ ساعت اعطا خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس اجرای طرح «محله همدل» با محوریت خدمات ارزشمندی که در محلات توسط بانیان خیر در قالب شخصی، مسجد، تشکل مذهبی و غیره برای ارائه خدمات اجتماعی را از دیگر برنامه‌های ملی این ایام عنوان کرد.

برپایی ۱۲ محفل با تلاوت قاریان بین‌المللی
وی بیان کرد: همچنین پویش «خوبی‌ها» به منظور ارائه تصویری از کارهای خوبی است که در سطح جامعه توسط مردم انجام می‌شود، از دیگر برنامه‌های ملی این ایام هستند که به صورت محله‌محور نیست و در هر جایی می‌تواند اجرا شود و جزئیات آن به مرور به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

موسوی در ادامه به تشریح برنامه‌های استانی که در قالب شورای قرآن و عترت دیده شده است، پرداخت و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه جاری ۱۲ محفل انس با قرآن با تلاوت قاریان بین‌المللی در استان برگزار خواهد شد که ۴ محفل در شیراز و ۸ محفل آن در شهرستان‌ها خواهد بود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس بیان کرد: همچنین در قالب کمیته‌های قرآنی شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است که قریب ۶۰ محفل قرآنی به غیر ۱۲ محفل قاریان بین‌المللی طی ایام ماه رمضان برگزار شود.

دیدار جامعه قرآنی شیراز با نماینده ولی‌فقیه در استان
وی دیدار جامعه قرآنی شیراز با نماینده ولی‌فقیه در استان که هنوز تاریخ قطعی آن مشخص نیست، برپایی نمایشگاه قرآن و عترت، برپایی مراسم جزءخوانی در اماکن شاخص استان را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد و گفت: برای نخستین‌بار مراسم جزءخوانی قرآن در مبارک رمضان در آرامگاه سعدی برگزار خواهد شد که البته برپایی جزءخوانی در آرامگاه حافظ هم در دستور کار شهرداری شیراز قرار دارد.

موسوی از برپایی بیش از یک هزار و ۵۰۰ جلسه جزءخوانی قرآن در ایام ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد و گفت: همچنین در این ایام مراسم جزءخوانی در طبیعت، اماکن تفریحی و به صورت محله‌محور در ذیل مسجد و یا به صورت عبوری و در مقابل منازل خانواده‌های شهدا برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در پایان گفت: در طول ماه مبارک رمضان تشکل‌های قرآنی و مذهبی مراسم جشن سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) و مراسم لیالی قدر و سالروز شهادت حضرت علی(ع) را نیز برپا خواهند کرد.

انتهای پیام/
منبع: ایکنا
نظرات بینندگان