کد خبر: ۱۵۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
معاون علوم پزشکی شیراز:

خدمات بهداشتی در فارس طی نوروز تعطیل نمی‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که خدمات بهداشتی در استان فارس طی نوروز و تعطیلات این ایام، استمرار خواهد داشت و متوقف نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،عباس رضاییان‌زاده، معاون علوم پزشکی شیراز گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی امسال، ۱۳۴ کارشناس بهداشت محیط در قالب ۶۷ تیم با استفاده از تجهیزات پرتابل اندازه‌گیری، مسئولیت بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی را عهده‌دار هستند.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز افزود: هم استانی‌ها و مسافران نوروزی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مورد مشاهده شده را به سامانه رایگان ۱۹۰ وزارت بهداشت اعلام کنند تا کارشناسان بهداشت محیط شبکه های بهداشت و درمان فارس پیگیری لازم را انجام دهند.

رضاییان‌زاده با اعلام فعالیت ۲۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه در نوروز ۱۴۰۲ برای خدمت رسانی به مردم استان فارس و مسافران نوروزی، ادامه داد: مردم در صورت نیاز به دریافت خدمات تشخیص کرونا، می توانند به ۳۳ مرکز منتخب در سراسر استان فارس مراجعه کنند.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز همچنین از برنامه ریزی برای ارائه خدمات واکسیناسیون کووید ۱۹ در ۴۳ مرکز تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و افزود: خدمات غربالگری نوزادان نیز در روزهای دوم و سوم فروردین در ۳۰ مرکز تحت پوشش این دانشگاه و واکسیناسیون روتین کودکان در ۴۲ مرکز تحت پوشش دانشگاه انجام می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تاکید بر اهمیت واکسیناسیون پیشگیری از هاری در موارد گزش حیوانات، از ارائه خدمات پیشگیری و درمان هاری در ۴۰ مرکز تحت پوشش دانشگاه به صورت شبانه روزی خبر داد.

رضاییان‌زاده با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای نظارت تیم‌های ستادی معاونت بهداشت بر روند ارائه خدمات بهداشتی در شهرستان ها انجام شده است، گفت: شهروندان و مسافران برای اطلاع از ساعت کار و آدرس مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی به نشانی اینترنتی https://www.sums.ac.ir/page-nowrooz۱۴۰۲/fa/۵۱۹ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان