کد خبر: ۱۵۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۰ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
وصیت‌نامه شهید محمد حسن عسکری:

شهیدی که به رغم سن پایینش به هر دری میزد که راهی جبهه شود

شهید عسکری عاشق اهل بیت(ع) در عملیات کربلای ۴ در منطقه عملیاتی شلمچه از ناحیه سر مجروح شده و توسط دشمن خبیث به قلب نوجوانش تیر خلاص شلیک می‌شود
به گزارش خبرنگار گروه قطعه شهدا پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، شهید محمد حسن عسکری متولد شهرستان مرودشت در خانواده‌ای متدین و انقلابی به دنیا آمد. از آنجایی که تاریخ ولادتش مصادف با ۲۸ ماه صفر بود، نامش را محمدحسن گذاشتند.

به گفته پدرش از سن پایین علاقمند به حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل  بود و سنّ پایینش، مانعی برای حضور در جبهه بود با این حال به هر دری می‌زد تا بتواند راهی جبهه شود.

 حتی یک بار نیز زمانی که ۱۴ سال و هفت ماه داشت، به همراه کریم، پسر عمه خود، (که او نیز شهید شد) تلاش کرد به صورت شخصی به مناطق جنگی برود! در میانه راه پولشان تمام می‌شود و در بیراهه‌های کازرون سرگردان می‌مانند تا اینکه خانواده‌هایشان، آنها را پیدا می‌کنند.

این اتفاق محمدحسن را دلسرد نساخت. خواهر بزرگوار شهید نقل می‌کند که روزی وارد اتاق محمدحسن شدم و دیدم دورتادورش پر است از کپی شناسنامه! با تعجب گفتم: چه کار میکنی؟ 

محمد حسن گفت: می‌خواهم جای برادرم را در جبهه بگیرم. فقط یک بار بگذارید بروم، بعد دیگر نمی‌روم!
 
خانواده، او را به حاج اقا توسلی می‌سپارند و ایشان نیز محمدحسن را راهی می کند.

سرانجام، این بسیجی عاشق اهل بیت(ع) در عملیات کربلای ۴ در منطقه عملیاتی شلمچه از ناحیه سر مجروح شده و توسط دشمن خبیث به قلب نوجوانش تیر خلاص شلیک می‌شود.

نام پدر: خسرو
تاریخ تولد: ۵۰/۲/۲
تاریخ شهادت: ۶۵/۱۰/۴
 
بخشی از وصیت نامه شهید محمد حسن عسکری:

به نام آنکه هستی آفرید و ما را از قطره خونی به تکامل رساند، به دنیا می آورد رشد می دهد پس میمیرند و سپس زنده میکند...

با سلام به پیشگاه مقدس حضرت ولی الله الاعظم ارواحنا و ارواح العالمین له الفدا.

من هم اکنون به راهی میروم که تمامی انسانهای واقعی به این راه پا گذاشته‌اند. امت حزب الله دنیا محل گذر است دنیا فانی است دنیا نگهدارنده جسم و جان ما نیست این تن ما عاقبت به زیر خروارها خاک، خاکی که خود از آن ساخته شده ایم دفع می گردد.

مگر نه این است که همه از او هستیم و به سوی او می‌رویم اگر در راه خدا صدها بار قطعه قطعه شویم ارزشمندتر است تا اینکه در راه لذت‌های دنیوی این جهان را ترک کنیم...

پس بکوشیم با ایمان باشیم جهاد چه کلمه زیبایی است جهاد کنید و در برابر ظلم سر فرود نیاورید تا انقلابمان همیشه پابرجا بماند...

بار الها حال که توفیق آمدن به جبهه را نصیبم کردی توفیق شهادت را نیز نصیب این بنده عاصی بنما.
نظرات بینندگان