کد خبر: ۱۵۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
اگر به دنبال مکانی با تمام جاذبه‌های سفر هستید فارس را انتخاب کنید؛

شیراز کاکو جات سبزه + نماهنگ

اگر حتی یک بار به استان فارس و به خصوص شهر شیراز سفر کرده باشید به خوبی تمام این ویژگی‌ها را خواهید یافت و در سفرهای آتی نیز این استان را انتخاب خواهید کرد چون قطعا با یک یا دوهفته نمی توان تمام جاذبه‌های این دیار را سر زد و از جذابیتش لذت برد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،  هر ساله با فرا رسیدن سال نو و آغاز ایام تعطیلات عید نوروز مردم ایران که همواره مردمی سخت‌کوش و پرتلاشند، در تب و تاب مهیا شدن برای سفری هستند که خستگی و کسالت یک سال کار و فعالیت را از تن‌شان به دور کند و این دو هفته تعطیلی بهترین فرصت برای تجدید قوایی دوباره است.

در این میان یکی از دغدغه‌های اصلی ایرانیان یافتن مکان، مسیر و دیاری مناسب جهت گذران این سفر است. اگر چه بستگی به سلیقه افراد، نوع این سفر نیز متفاوت است اما همواره مکانی را انتخاب می‌کنند که بیشتر جاذبه‌ها را داشته باشد تا تمام اعضای خانواده را راضی نگه دارد.

چون یکی خواستار بازدید مناطق تاریخی و گردشگری است و دیگری آب و هوای مطبوع و طبعت را می‌پسندد، یکی جنبه زیارتی سفر برایش اولویت دارد و دیگری هنر، فرهنگ، تمدن و پیشینه آن شهر را مد نظر قرار می‌دهد. خلاصه شاید کمتر استان یا شهری را بتوان یافت که تمام این ویژگی‌ها را به یکجا داشته باشد.

اما اگر حتی یک بار به استان فارس و به خصوص شهر شیراز سفر کرده باشند به خوبی تمام این ویژگی‌ها را خواهند یافت و در سفرهای آتی نیز این استان را انتخاب خواهند کرد چون قطعا با یک یا دوهفته نمی‌توان تمام جاذبه‌های این دیار را سر زد و از جذابیتش لذت برد.

جاذبه زیارتی و شعر و ادب

این استان پایگاه اصلی بیشترین امام‌زادگان واجب‌التعظیم است که نگین همه آنها برادران امام رضا، حضرت احمدابن موسی شاهچراغ و سیدعلاء الدین حسین(ع) است که جاذبه مذهبی و زیارتی شهر و استان را نمودار می‌کند، اگر اهل شعر و ادب و هنر باشید که چند تن از شعرا و هنرمندان و مشاهیر بزرگ و بنام کشور و بلکه دنیا از جمله خواجه حافظ شیرازی و شیخ اجل سعدی در این دیار آرمیده‌اند.

 گردشگری فارس

اگر گردشگری و مناطق تاریخی و پیشینه تمدنی  سفر برایتان مهم باشد که قطعا آوازه عمارت‌های زیبا و تاریخی شیراز، باغات مشهور و اماکن گرشگری آن مثل تخت‌جمشید که یک نماد جهانی و ملی است،جندی شاپور، نقش رستم،ارگ کریم‌خان،حمام وکیل، باغ نارنجستان قوام، باغ ارم و جهان‌نما، خانه زینت‌الملوک، عمارت شاپوری، مسجدنصیر‌الملک معروف به مسجد صورتی و کاشی های هفت رنگ بناهای آن همه و همه بیانگر این ویژگی بارز شهر راز و استان فارس است.

استانی با اقوام متعدد

یکی دیگر از محاسن سفر به فارس آشنایی با آداب و سنن اقوام مخنتلف است چرا که این دیار، سرزمین اقوام گوناگونی است که هر یک در طول تاریخ آوازه و پیشینه‌ای بسیار دارند. از عشایر قشقایی و دست‌بافته‌های جهانی‌شان گرفته تا قوم لر، عرب خمسه، ترک و فارس و ...همه در یک پهنه گرد هم آمده‌اند و سرزمینی را به نام فارس تشکیل داده‌اند که در گذر زمان نقش به سزایی را در عرصه‌های مختلف این کشور ایفا نموده است.

 و اما شاید یکی از جذاب‌ترین و دلنوازترین بخش هر سفر شنیدن آواها و نواهای محلی آن دیار است و از انجا که لهجه شیرین شیرازی و آهنگ‌های آن همواره مورد توجه مردم ایران بوده است در پایان این نوشتار و معرفی کوتاه، یک نماهنگ به لهجه شیرازی به نام «شیراز کاکو جات سبزه » تقدیم مخاطبان عزیز در جای جای ایران سربلند می‌کنیم  که گوشه هرچند اندکی از این جاذبه‌ها را به تصویر کشیده است.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

در آخر هم توصیه جدی به هموطنان عزیز داریم که حتما به شیراز و فارس سفر کنید که «شیراز کاکو جات سبزه».

  انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان