کد خبر: ۱۵۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس خبر داد:

راه اندازی ٣٠ بازارچه صنایع دستی در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس از راه اندازی ٣٠ بازارچه صنایع دستی طی ایام نوروز در فارس خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سید موید محسن نژاد مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس در جمع خبرنگاران بیان کرد: ستاد خدمات سفر استان فارس به ریاست استاندار فارس و با تشکیل ١٨ کمیته ایجاد شده است این در حالی است که در استان فارس به علت ظرفیت‌های متعدد در حوزه گردشگری دارای کمیته‌های مختلفی در ستاد خدمات سفر است.

محسن‌نژاد ادامه داد: در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای ١٠ ایستگاه شادی در ورودی شهرهای استان ایجاد شده تا مسافران نوروزی با توقف در این مراکز علاوه بر استراحت نسبت به دریافت خدمات نوروزی اقدام کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: دو کمپ برای اسکان نوروزی در زیباشهر و باغ جنت در نظر گرفته شده و در راستای کاهش ترافیک شیراز تورهای شهری از مبدا کمپ‌های نوروزی در نظر گرفته شده تا مسافران نوروزی بتوانند بدون استفاده از خودروهای شخصی از مراکز تاریخی شیراز بازدید کنند.

محسن‌نژاد از ایجاد ٣٠ بازارچه صنایع دستی در استان فارس طی ایام نوروز خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری افزود: ظرفیت اقامت مسافران نوروزی در مراکز اقامت‌های دائمی نظیر هتل‌ها در فارس ٢٣ هزار نفر در طول شبانه روز است و با اضافه شدن مراکز اقامتی در نوروز ظرفیت اقامت مسافران نوروزی در استان فارس ١٣٠ هزار نفر در طول شبانه روز است.

محسن‌نژاد در خصوص اسکان و ورود مسافران به استان طی اسفند ماه بیان کرد: ١۴۴ هزار و ۴۵٣ نفر طی ١۶ لغایت ٢٣ اسفند ماه در مراکز اقامتی استان فارس ساکن شدند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان