کد خبر: ۱۵۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
رئیس کمیته اسکان ستاد سفرهای نوروزی فارس اعلام کرد:

اسکان ۴۲۴ هزار مسافر نوروزی در مدارس فارس

رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات نوروزی فارس اعلام کرد: طی هفته اول سفرهای نوروزی امسال بیش از ۴۲۴ نفر در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدخلیل عسکری رئیس کمیته اسکان ستاد سفرهای نوروزی فارس در حاشیه بازدید از ستادهای اسکان آموزش و پرورش در شیراز، گفت: از ابتدای شروع فعالیت کمیته اسکان تاکنون بیش از ۴۲۴هزار نفر در قالب ۱۲۱هزار خانواده و در مجموع بیش از یک میلیون ۱۵۷ هزار نفرروز در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شده‌اند.

وی با یادآوری اینکه در این ارتباط فارس رتبه اول کشور را کسب کرده است، به کاهش محسوس دمای هوا در هفته اول تعطیلات نوروزی اشاره و اضافه کرد: طی هفته گذشته هر شب ظرفیت اسکان مدارس شهر شیراز تکمیل شد به نحوی که علیرغم میل باطنی مجبور به اسکان مسافران با برپایی چادر در سالن‌های ورزشی، نمازخانه و راهروها مدارس شدیم.

عسکری با بیان اینکه با تکمیل مدارس پیش‌بینی شده در هفته اول تعطیلات نوروزی، تجهیز مدارس جدید در دستور کار قرار گرفت، گفت: با افزایش مدارس محل اسکان تا این لحظه ۱۵۰۰ مدرسه وارد چرخه پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، گفت: ۱۶ هزار کلاس درس به همراه ۴۶ مهمانسرا و خانه معلم با ظرفیت ۲ هزار نفر، ۱۲ خوابگاه دانشجویی و دانش آموزی با ظرفیت ۲۲۰۰ تخت، ۲۰ سالن ورزشی با ظرفیت ۷هزار نفر، برای اسکان مسافران تجهیز و آماده شده است.

رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس گفت: امکانات خوب و قیمت پائین خدمات اسکان منجر به استقبال زیاد مسافران شده است.

عسکری با بیان اینکه تعداد ۱۹هزار تخته فرش، ۵هزار دستگاه یخچال، ۹۰۰ دستگاه اجاق گاز در مدارس و کلاس‌های محل اسکان قرار داده شده است، گفت: بیش از ۳۵۰۰ نفر از فرهنگیان فارس شامل عوامل اجرایی، سرایداران و خدمتگذاران کار پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی را برعهده دارند.

رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس ضمن یادآوری اینکه امسال ۶۸ پایگاه پذیرش حضوری مهمان در این استان پیش‌بینی شده بود، گفت: امسال حدود نیمی از مسافران اسکان یافته در مدارس و اماکن اقامتی وابسته به آموزش و پرورش فارس از طریق سامانه اینترنتی پذیرش و اسکان داده شدند.

وی به متقاضیان اسکان در اماکن تحت مدیریت آموزش و پرورش توصیه کرد که با توجه به امکان رزرو اینترنتی، مهمانان نوروزی با مراجعه به آدرس الکترونیکی eskan.mefu.ir محل اسکان خود را از قبل رزرو کنند.

این مقام مسئول، گفت: مزیت این دسته از مهمانان نوروزی اینست که با اسکن کردن کد آدرس به راحتی به مکان مورد نظر با سامانه های جهت یاب هدایت می شوند که این کار هم سهم بسزایی در کاهش ترافیک و هم جلوگیری از سردرگمی مسافر و ماندن در صفوف حضوری ستادهای اسکان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امسال از حیاط مدارسی که در جوار اماکن مقدسه، زیارتی، گردشگری ونقاط پر ازدحام ترافیکی قرار دارند به عنوان پارکینگ برای رفاه عموم مردم استفاده شده است.

به گفته عسکری و براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، تاکنون استان‌های فارس، خراسان رضوی و اصفهان، پذیرای بیشترین مسافران نوروزی در مدارس شده‌اند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان