کد خبر: ۱۵۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
مدیرکل استاندارد فارس:

«طرح عیدانه» ویژه نوروز زیر ذره بین استاندارد فارس

در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان، «طرح عیدانه» با هدف نظارت و ارزیابی کیفیت کالا و خدمات و در راستای صیانت از سلامت شهروندان به اجرا درآمد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، رزمجو مدیرکل استاندارد استان فارس از اجرای «طرح عیدانه» با هدف نظارت و ارزیابی کیفیت کالا و خدمات و در راستای صیانت از سلامت شهروندان خبر داد و گفت: در این طرح که تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، تلاش می‌شود که زمینه لازم برای آرامش خاطر و اطمینان عموم مردم و استفاده کنندگان از کیفیت خدمات در این ۲ مناسبت خاص فراهم شود.

وی افزود: اداره کل استاندارد فارس به تبعیت از سازمان ملی استاندارد ایران و به منظور صیانت از حقوق شهروندی در جهت کنترل‌های مستمر خود در ایام خاص مانند نوروز و ماه مبارک رمضان، اقدام به تشدید طرح‌های نظارتی و خدمت رسانی خود می‌کند و بر ارائه خدمات و عرضه کالا‌های مشمول استاندارد اجباری نظارت دارد.

رزمجو ادامه داد: امسال و با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، اجرای طرح عیدانه را از ۱۵ اسفند جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در دستور کار داریم.

مدیرکل استاندارد فارس گفت: در این طرح سعی شده که نظارت‌هایی که در طول سال به شکل معمول انجام می‌شود با شدت و جدیت بیشتری صورت گیرد و مراکز عرضه کننده کالا و ارایه دهنده خدمات به میهمانان نوروزی مورد نظارت جدی‌تر قرار گیرند.

رزمجو در ادامه اظهار کرد: در طرح عیدانه راه‌های متعددی را پیش بینی کرده‌ایم که بتوانیم بر مراکزی مانند هتل ها، زائرسراها، میهمان پذیرها، مراکز پذیرایی و رستوران‌های درون شهری و بین راهی، جایگاه‌های ارایه سوخت، مراکز عرضه کننده آجیل، شیرینی، و میوه نظارت بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: می‌کوشیم که در میهمان پذیر‌ها و هتل‌ها متناسب با چند ستاره بودن آنها، امکانات رفاهی شان را مورد ارزیابی قرار دهیم و همچنین بر استاندارد بودن امکاناتی که در اختیار میهمانان قرار می‌دهند نظارت کافی داشته باشیم.

رزمجو گفت: در جایگاه‌های سوخت نیز کیفیت و دقت نازل‌ها را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد تا هیچگونه کم فروشی سوخت اتفاق نیافتد و شرایط و امکانات محیطی مناسب نیز برای مراجعان به جایگاه‌ها فراهم باشد.

مدیرکل استاندارد فارس گفت: در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار، ترمینال‌ها و میادین تره بار نیز مراجعات متعدد خواهیم داشت و نظارت مستمر خواهیم کرد.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان