کد خبر: ۱۵۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
در نیمه نخست تعطیلات سال ۱۴۰۲:

پذیرش بیش از ۸۰۰ مصدوم در مرکز ترومای جنوب کشور

رئیس بیمارستان امتیاز و مرکز فوریت‌های جراحی شهید رجایی از پذیرش بیش از ۸۰۰ مصدوم در نیمه نخست تعطیلات سال ۱۴۰۲ در مرکز ترومای جنوب کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،بهزاد موذنی رئیس بیمارستان امتیاز گفت: این مرکز در سرویس‌های درمانی جراحی عمومی، مغز و اعصاب، ارتوپدی، ستون فقرات، فک و صورت و پلاستیک، با ۴۰۰ تخت مصوب بستری که شامل چهار بخش اورژانس، شش بخش مراقبت‌های ویژه، سه اتاق عمل و هشت بخش بستری و بیش از ۱۲۰ پزشک متخصص و عمومی، به مصدومان ترومایی ارائه خدمت می‌دهد.

موذنی با بیان اینکه این مرکز در ایام نوروز در تمامی سرویس‌های یاد شده فعال است، ادامه داد: از بیست و نهم اسفند ۱۴۰۱ تا ششم فروردین ۱۴۰۲،قریب به ۸۰۰ بیمار به این مرکز مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، ۲۶۵ مصدوم در بخش‌های بستری و مراقبت‌های ویژه بستری و ۴۷۳ مصدوم نیز مرخص شده‌اند.

رئیس بیمارستان امتیاز و مرکز فوریت‌های جراحی شهید رجایی افزود: از ابتدای تعطیلات تا کنون، ۱۱۷ مصدوم نیاز به اتاق عمل داشته که در سرویس‌های مختلف تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

موذنی اظهار کرد: ماهانه به طور میانگین، هزار و پانصد مصدوم به این مرکز مراجعه و تحت درمان قرار می‌گیرند.

بیمارستان حاج محمداسماعیل امتیاز و مرکز فوریت‌های جراحی شهید رجایی که در سال ۱۳۷۸ به بهره برداری رسیده است، به عنوان مرکز اصلی خدمت رسانی به بیماران تروما در استان فارس فعالیت دارد.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان