کد خبر: ۱۵۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

افزایش آمار کرونا و لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان افزایش آمار کروناویروس در کشور، بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تعطیلات نوروز برای عبور از این موج بیماری تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست ستاد سلامت نوروز ۱۴۰۲ دانشگاه عبور از این موج بیماری را نیازمند همکاری مردم و مسافران نووزی در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دانست و تاکید کرد: بهترین و ساده‌ترین کار برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری به ویژه در دید و بازدید‌ها و مسافرت‌های نوروزی، استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست ها، حفظ تهویه مناسب و رعایت فاصله فیزیکی است.

وی با بیان این‌که سالمندان، مادران باردار، بیماران پیوند اعضا، بیماران مبتلا به سرطان و دارای نقص ایمنی بدن از جمله افراد آسیب‌پذیر هستند که بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار دارند، اعلام کرد: هم اکنون ۲۵۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

 حسینی تاکید کرد: برای تسریع در عبور از این موج بیماری، لازم است تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان نظارت‌های بیشتری در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس در اماکن عمومی و مراکز پرتردد داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی از کاهش قابل توجه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، از مردم استان و مسافران نوروزی خواست تا برای عبور از این موج بیماری، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و همچنین شست و شوی مرتب دست‌ها را به عنوان یک راهکار محافظتی و پیشگیرانه، جدی بگیرند.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس تاکید کرد: افرادی که دارای نشانه‌های بیماری هستند، با پرهیز از خوددرمانی، هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنند تا چرخه انتقال و انتشار بیماری شکسته شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان