کد خبر: ۱۵۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
رئیس جامعه هتل‌داران فارس:

اتفاقات سال گذشته سفر ۸۰۰ گروه گردشگری خارجی به ایران را لغو کرد

رئیس جامعه هتل‌داران فارس با بیان اینکه تاکنون ظرفیت حدود ۹۵ درصد هتل‌های شیراز تکمیل شده است، گفت: از همین رو میزان سطح اشغال هتل‌های استان حدود ۷۵ درصد است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،سید حسن سیادتان، رئیس جامعه هتل‌داران فارس با اشاره به اینکه بیشتر مسافرانی که در هتل های استان و شیراز اقامت کردند متعلق به استان های شمال کشور و تهران هستند، افزود:متاسفانه  اتفاقات و ناآرامی های سال گذشته ، ۸۰۰ گروه ۵ الی ۲۵ نفری گردشگری خارجی سفرشان را در ماه‌های مهر، آبان و آذر به استان‌های فارس، اصفهان و یزد لغو کردند.

تکمیل هتل‌ها در ایام نوروز خسارت‌های گذشته را جبران نمی‌کند

 رئیس جامعه هتل‌داران فارس در ادامه با بیان این‌که قطعا استقبال مردم و مسافران در ایام نوروز از هتل ها به هیچ وجه نمی تواند میزان خسارت های وارده به هتل ها را جبران کند، ادامه داد: هنوز هم میزان سطح اشغال هتل های استان در نیمه دوم تعطیلات نوروز مشخص نیست و تاکنون حدود ۵۰ درصد هتل‌ها برای نیمه دوم نوروز رزرو شده است.

رئیس جامعه هتل‌داران فارس با بیان این‌که متاسفانه هزینه‌های نگهداری از هتل‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است، گفت: در این شرایط هتل‌داران با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

سیادتان با اشاره به این‌که تمام ارگان ها و سازمان نظارت کافی بر هتل‌های استان و شیراز دارند، از روند فعالیت منازل مبله و خانه های مسافر بدون مجوز در شیراز انتقاد کرد و افزود: متاسفانه هزینه اقامت در منازل مبله در شیراز در ایام نوروز بسیار گران است و این در حالی است که نرخ یک شب اقامت در منازل مبله شیراز حدود ۵ الی ۶ میلیون تومان است.

هیچ نظارتی بر روی منازل مبله بدون مجوز در شیراز وجود ندارد

رئیس جامعه هتلداران فارس با اشاره به اینکه هیچ نظارتی بر منازل مبله بدون مجوز در شیراز وجود ندارد، بیان کرد: از همین رو مسئولان باید برنامه ریزی مناسب را در این بخش داشته باشند و این در حالی است که قیمت اجاره منازل مبله در شیراز نسبت به هتل ها بسیار نجومی است.

سیادتان با بیان اینکه هتل ها طبق نرخ مصوب به مسافران خدمات ارائه می دهند، گفت: نرخ یک اتاق دو تخته هتل ها از فارس از ۷۰۰ هزار تومان آغاز و به حدود ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می رسد.

 

انتهای پیام/
نظرات بینندگان