کد خبر: ۱۵۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
فرمانده فراجا مطرح کرد:

ثبت بیش از ۲۹۰ میلیون تردد در کشور

فرمانده انتظامی کشور اعلام کرد: حجم تردد بین استانی و شهرستانی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون از ٢٩٠ میلیون فراتر رفته و نسبت به سال گذشته با حجم تردد بیشتری مواجه هستیم.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،سردار احمدرضا رادان فرمانده فراجا کشور امروز 8 فروردین ماه در حاشیه بازدید از کشفیات پلیس فارس و نشست خبری با اصحاب رسانه استان، از تردد ۲۹۰ میلیونی سفرهای نوروزی در جاده‌های کشور خبر داد و گفت:علیرغم افزایش حجم تردد جاده‌ای نسبت به سال گذشته، عدد کشته شدگان حوادث رانندگی بیش از ٥٠٠  نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

جاده‌های کشور در نیمه اول نوروز ٥٠٠ قربانی گرفتند

وی در ادامه با تاکید براینکه آمار قطعی فوت‌شدگان ناشی از حوادث رانندگی برون‌شهری را پزشکی قانونی اعلام می‌کند، عنوان کرد: این عدد ٥٠٠ فوت شده زیبنده جامعه ما نیست و می‌شد با رعایت بیشتر مقررات، شاهد آمار کمتری باشیم.

سردار رادان، تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه را سه تخلف عمده منجر به وقوع حوادث رانندگی اعلام کرد و افزود: هر چه به پایان تعطیلات نزدیک می‌شویم حجم تردد جاده‌ای بیشتر می‌شود، به هموطنان توصیه می‌کنم که آخرین روزهای تعطیلات را برای سفر خود انتخاب نکنند چون این امر موجب افزایش حجم تردد خواهد شد.

فرمانده فراجا با تاکید بر اینکه مسافران در جاده‌ها استراحت به اندازه کافی را مدنظر قرار دهند، اظهار کرد: ضمن مدیریت زمان سفر، جاده را جزو سفر بدانند و از مسیر، با پرهیز از شتاب، لذت ببرند.

فارس در استقرار ایستگاه‌های سلامت و نشاط در ٣٠ کیلومتری شهرها عملکرد خوبی داشته است

وی با بیان اینکه برخی استان‌ها در استقرار استراحت‌گاه‌هایی در ورودی شهرها عملکرد خوبی داتشند، تصریح کرد: فارس نیز از استان‌هایی است که در استقرار ایستگاه‌های سلامت، نشاط و ... به ویژه در ٣٠ کیلومتری شهرها موفق عمل کرده است و همین امر موجب کاهش تصادفات شده چون بر اثر شتاب و خستگی همواره بیشترین تصادفات در همین فاصله رخ داده است.

رادان در ادامه از راه‌اندازی مرکز تحلیل داده‌ها خبر داد و گفت: با اتمام کار این مرکز و بررسی داده‌ها سعی می‌کنیم پلیس تخصصی را با تحلیل داده حمایت و مسئله هوشمندی را در برخی از پلیس‌ها در نیمه اول امسال اجرایی کنیم.

فرمانده انتظامی کل کشور تاکید کرد: قطع به یقین پلیس آینده، غیر از پلیس هوشمند و مقتدر نمی‌تواند باشد که خوشبختانه در کشور این مهم بومی شده و از دانشمندان خوبی بهره‌مند هستیم تا این موضوع به سرعت پیش رود.

رادان در خصوص تحقق شعار سال در فراجا نیز گفت: در سال مهار تورم و رشد تولید باید چند اتفاق را رقم بزنیم، اول حمایت واقعی از تولید کنندگان داخلی، دوم مبارزه جدی‌تر با قاچاق کالا، چون این جرم راه تولید را مسدود و محدود و تولید کننده را نا امید می‌کند، همچنین در این راستا تلاش خواهیم کرد که امسال با داده‌های هوشمند و عملیات اطلاعاتی بیشتر، مبارزه قاطع‌تری با قاچاق کالا داشته باشیم.

فرمانده فراجا در پایان با قدردانی از همکاران فراجا، از خانواده پرسنل انتظامی کل کشور بابت نچشیدن لذت تعطیلات نوروزی به دلیل لزوم همراهی در تامین ایمنی و امنیت راه‌ها و شهرها، عذرخواهی کرد.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان