کد خبر: ۱۵۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۷ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
خدمت بی منت در سایه ایثار بسیجیان؛

از سیراب نمودن بیش از ۲۰۰ روستا تا ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی در فارس

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس از آبرسانی به روستاهای استان فارس تا ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی در سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، اسماعیل قزل سفلی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس در گفتگو با این رسانه به فعالیت‌ها  و شرح مختصری از وظایف این سازمان پرداخت و گفت: برابر فرمان مقام معظم رهبری بسیج سازندگی ماموریت پیدا کرد برای حضور جوانان و نوجوانان و هر کسی که تمایل داشته باشد به صورت داوطلب به ولی نعمتان اصلی انقلاب یعنی محرومین و مستضعفین خدمت کند، بستر را فراهم آورد.

وی افزود: ماموریت دیگر بسیج سازندگی در حوزه محرومیت‌زدایی در راستای کمک به دولت‌های مستقر بود.

قزل سفلی در ادامه اظهار کرد: برای این‌که بتوانیم فعالیت‌هایمان را ساماندهی نماییم، بر مبنای سند اعتلای بسیج باید به صورت قرارگاهی عمل کنیم و در چارچوب یک برنامه جامع محرومیت‌زدایی مردم‌ پایه‌ برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در همین راستا قرارگاه‌هایی را راه‌اندازی کردیم، افزود: قرارگاهی داریم به نام سازندگی و محرومیت‌زدایی، که در حوزه زیرساختی و عمرانی فعالیت می‌کند و در این زمینه چهار اولویت را برابر مطالعات در حال دنبال کردن هستیم، اول روستاها و مناطق کم‌ برخوردار حاشیه شهرها، که آب شرب روستایی، آب کشاورزی، راه روستایی، مسکن محرومین و زیر ساخت اشتغال از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این زمینه است. 

جهاد آب‌رسانی به روستاهای فارس

قزل سفلی ادامه داد: در همین راستا تاکنون اقدامات قابل توجهی انجام شده، به طور مثال در سال گذشته طرحی را آغاز کردیم باعنوان "جهاد آب‌رسانی" که طی آن بیش از ۱۷۲ روستای استان فارس را آب‌رسانی کردیم و قرار است ۲۳۰ روستای دیگر را با کمک مجموعه‌های استانداری، خیرین، شرکت آب و فاضلاب و... از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس اضافه کرد: در حوزه آب بخش کشاورزی نیز در سال جدید قرار است طرحی را آغاز کنیم با عنوان"از آبخیز تا جالیز" که مطالعات آن پایان یافته و به زودی عملیاتی خواهد شد.

سرپناهی امن برای محرومان 

وی به حوزه مسکن هم گذری زد و گفت: در زمینه ساخت مسکن محرومان و بهسازی هم اقدامات بسیار خوبی با کمک کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی انجام شده است و  هم اکنون نیز برنامه دقیقی با اداره کل بهزیستی استان فارس در حال طراحی هستیم تا برای حدود ۱۹۰ مددجوی بهزیستی ساخت تا مرمت مسکن انجام شود.

این مقام مسئول ادامه داد، همچنین امسال برای بیش از ۲۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی هم سرویس بهداشتی و حمام آماده می‌شود.

ساخت راه برای روستائیان 

به گفته قزل سفلی در حوزه راه روستایی نیز اقداماتی انجام شده به گونه‌ای که از ظرفیت قانون بودجه حدود یک میلیون و ۲۵۰ متر مربع دسترسی به راه‌های روستایی، بین مزارع و منتهی به گلزار شهدا باهمکاری ذی‌نفعان، خیرین و سایر دستگاه‌ها مرمت یا آسفالت شده است.

گامی مهم در حوزه اشتغال

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس به اشتغال‌زایی این سازمان هم اشاره کرد و گفت:در عرصه زیرساخت اشتغال هم به دنبال شناسایی مجموعه‌هایی هستیم که بتوانند کمک دهند کارگاه‌هایی را جهت اشتغال راه‌اندازی کنیم که گامی در جهت تسهیل کار آفرینی باشد.

وی اضافه کرد: قرارگاه دیگری داریم به نام عملیات جهادی که ساماندهی گروه‌های جهادی را به عهده دارد و اکنون بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ گروه جهادی ثبت و آماده خدمت‌رسانی هستند که در مناسبت‌ها و مواقع حساس بخشی از این گروه‌ها وارد عمل شده و کمک‌هایی انجام می‌دهند.

قزل سفلی تصریح کرد: برای اینکه ساماندهی این گروه‌ها به خوبی انجام شود دو شبکه ایجاد کرده‌ایم، یکی شوراهای جهادی که در قالب انتخابات آزاد برگزیده می‌شوند و بیشتر کمک‌های مشورتی و هماهنگی و هم‌افزایی بین گروه‌ها را بر عهده دارند؛ شبکه دوم قرارگاه‌های عملیات جهادی هستند که بین گروه‌ها موازی کاری صورت نگیرد تا بتوانیم پشتیبانی بهتری را انجام دهیم.

این جهادگر عرصه خدمت‌رسانی معتقد است،به منظور استفاده بهتر از گروه‌های جهادی رزمایش‌هایی نیز برگزار می‌شود، به طور مثال سال گذشته رزمایش جهادگران فاطمی ۱ و ۲طراحی و اجرا شد، همچنین رزمایش‌های تخصصی از جمله پزشکی، مهندسی، اقشار و... نیز برگزار می‌شود.

قرارگاه اقتصاد مقاومتی در راستای تسهیل‌گری و توانمندسازی افراد

قرارگاه‌ دیگری که وی از آن نام برد، تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی است که راهبرد آن، تسهیل‌گری و توانمندسازی افراد، حمایت‌های مالی و حقوقی و تامین وام اشتغال است که تلاش می‌شود محصولات‌شان را تجاری سازی کنیم تا جهت تامین معیشت خانواده‌ها گام برداریم .

ریس بسبج سازندگی سپاه فجر فارس در پایان عنوان کرد: در ذیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۱ موفق شدیم ۵ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی اجتماع محور در عرصه‌های مختلف ایجاد کنیم.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان