کد خبر: ۱۵۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۲
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با شیرازه:

۱۲ فروردین بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی بود

سردار حدائق گفت:در یوم الله ۱۲ فروردین مهم ترین اتفاقی بود که بعد از پیروزی انقلاب در کشور ما رخ داد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در طلیعه ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی هستیم، که حقیقتاً انقلاب اسلامی ایران مصداق تفسیر دعای تحویل سال «یا مُحَوِّلَ الحَولِ وَ الاَحوالِ حَوِّل حالَنا اِلیٰ اَحسَنِ الحال» می باشد؛ زیرا این نظام به رهبری امامین انقلاب توانست، تحول عظیمی در جامعه ایران، منطقه و عرصه بین الملل و معادلات جهانی ایجاد کند.

۱۲فروردین و روز جمهوری اسلامی یادآور حضور پرشکوه مردم در عرصه‌های مختلف دفاع از نظام و انقلاب اسلامی است که از رفراندوم سال۵۸ آغاز شد و همه ساله با انتخابات‌ گوناگون مجلس، شوراها، خبرگان، ریاست جمهوری و راهپیمایی‌های پرشورتر، تشییع شهدای گمنام و مدافعان حرم و امنیت،۲۲بهمن و روز قدس تمدید می‌شود.

درهمین راستا سردار رضی حدائق گفت: حضرت امام با درایتی که داشتند برای این‌ که نوع حکومت که در ادامه حکومت تعیین شده رسول الله  با ارائه مکتب اسلام که یک مکتب سیاسی ترقی می‌شد با پیامبری حضرت محمد (ص)شروع شد و  به انقلاب ما رسید.

 این فعال سیاسی بیان کرد :حضرت امام برای این‌ که این حرکت را با یک شکل حکومتی ادامه دهد و جامعه را تحت پوشش طرحی که بر جامعه رسول الله بود شکل بدهند یک رفراندوم را برگزار کردند برای تعیین نظام و شکل حکومتی که در ایران قرار است پایه‌ریزی شود.

حدائق در ادامه افزود: این مساله با کمتر از سه ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  در تاریخ ۱۰ فروردین اتفاق افتاد و حضرت امام (ره) پیشنهاد دادند نظام حکومتی که ما می‌خواهیم انتخاب کنیم نظام جمهوری اسلامی است یک نظامی که هیچ مدل و الگویی نداشت و به عنوان یک نظام جدید در دنیا مطرح شود.
۱۲ فروردین بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی بود
این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مردم به پای صندوق های رای آمدند رای دادند و در ۱۲ فروردین جمهوری اسلامی متولد شد با رای مردم که یک رای فوق العاده‌ای هم داشت و ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند و این الگو را پذیرفتند و جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام نو و جدید به لحاظ نظام‌هایی که در دنیا وجود داشت پای گذاشت .

حدائق بیان کرد: اولین قدم در جهت مردم سالاری دینی همین ۱۲ فروردین و رفراندومی انجام شد که برای اولین بار در تاریخ ایران مردم با حضور خود آمدند و نوع حکومت و نظام حکومتی را انتخاب کردند  ما در نظام کشورمان هیچ دوره‌ای را نداریم که مردم در شکل‌گیری حکومت نقش نداشته باشند حتی در تامین ارکان و تامین مدیریت در حاکمیت .

حدائق بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی  روز ۱۲ فروردین و انتخاب نظام دانست و گفت: در همان زمان برنامه‌های بعدی برای مردم رقم خورد و انتخابات قانون اساسی و در انتخاب خبرگان بود و بعد از انتخابات ریاست جمهوری بود که همه این‌ها برای اولین بار شکل گرفت و مردم حضور میدانی پیدا کردند و این یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بود.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان