کد خبر: ۱۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۰

روند كشاورزي ما نيازمند تجديد نظر است

معاون برنامه ريزي استانداري فارس با اشاره به پديده خشكسالي در اين استان گفت: حتي اگر ميزان بارندگي به شكل طبيعي و متناسب با ميانگين دوره طولاني مدت باشد ، مي بايست در روند كشاورزي و مراحل كاشت ، داشت وبرداشت محصولات ، تجديد نظر كنيم .

محمد تقي زمانيان در نشست شوراي اداري شهرستان فسا ، بيان داشت: متاسفانه كشاورزي ما علمي نيست و چنانچه اين مهم علمي باشد با همين امكاناتي كه در اختيار داريم بيش از سه برابر محصولي كه هم اينك در استان فارس توليد مي شود به راحتي وبا كمترين هزينه مي توانيم ،توليد كنيم.
وي افزود :خشكسالي پديده اي است كه كشور ما به آن مبتلا است و استان فارس كه به لحاظ كشاورزي مزيت هاي بسيار زيادي دارد طبعا در اين زمينه خسارت هاي بيشتري متحمل شده است
زمانيان بيان كرد: روند خشكسالي در استان فارس بيانگر اين است كه امسال وضع بايد بهتر شود البته نمي توانيم پيش بيني كنيم اما به نظر مي رسد كه امسال از سال هاي ديگر وضعيت بهتر باشد.
وي در بخش ديگري از مطالب خود گفت: براين باورم كه پيشرفت جوامع وابسته به انسان است واين نيروي انساني است كه موجب رشد وتوسعه مي شود .
زمانيان گفت: به هر ميزان كه براي آموزش عالي سرمايه گذاري كنيم به مثابه سرمايه گذاري براي كل كشور است و نبايد آن را به عنوان هزينه قلمداد كنيم .
فرماندار فسا هم در اين نشست با اشاره به اين كه ، مقطع كنوني ، مقطع تاريخي حساسي است كه ما درآن قرار داريم گفت: صاحب نظراني كه گمان مي كردند تاريخ مصرف دين به پايان رسيده است امروز به صراحت اعلام مي كنند كه اسلام پايدار و پا برجاست .
احمد همتي بوشهري اضافه كرد: هر خدمتي كه انجام مي شود ، بدون ترديد موجب افزايش توجه مردم به سمت نظام مبتني بر دين وولايت مي گردد و در نهايت وخروجي آن علاقه مندي به نظام اسلامي افزايش مي يابد.
شهرستان فسا در فاصله 130 كيلومتري جنوب شرقي شيراز، واقع شده است.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان