کد خبر: ۱۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۰

وقتی شعار دادن مفت می شود!

سرپرست فرمانداری شهرستان شیراز اعلام کرده بود که مدیران کم‌کار دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال از طریق رسانه‌ها را به مردم معرفی می‌‌کند اما با گذشت چند ماه هنوز از این وعده خبری نیست و گویا تنها یک شعار بوده است

محمد بذرافشان در جلسه شورای اشتغال شهرستان شیراز که اواخر تیر ماه امسال برگزار شده بود با اشاره به سیاست‌های کلی اشتغال که از سوی رهبر معظم انقلاب به روسای قوای سه‌گانه، رئیس تشخیص مصلحت نظام و دبیر شورای نگهبان ابلاغ شده است، اظهار داشته بود که در سال جهاد اقتصادی قرار داریم، سالی که از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است و در این راستا به منظور تحقق شعار معظم‌له جهادگونه باید تلاش کرد.
سرپرست فرمانداری شهرستان شیراز با بیان اینکه انجام تعهدات دستگاه‌های اجرایی شهرستان شیراز در حوزه اشتغال از اولویت‌های کاری این فرمانداری است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال ایجاد اشتغال پایدار هستیم، اشتغالی که دغدغه اصلی رهبر معظم و دولت‌مردان بوده و سیاست‌های دولت در این مورد بسیار شفاف و گام‌های محکمی از سوی مدیریت ارشد استان فارس برداشته شده است.
وی با تقدیر از عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان شیراز در انجام تعهدات به موقع و مشخص شده ایجاد فرصت‌های شغلی تصریح کرد: امروزه یکی از نشانه‌های ولایت‌پذیری تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری است چراکه یکی از دغدغه‌های اصلی ایشان بحث ساماندهی و ایجاد اشتغال پایدار بوده که بر مدیران تکلیف است تا با تأسی از گفتمان ارزشمند معظم‌له جهادگونه حرکت کنند.
بذرافشان در ادامه با بیان اینکه شهرستان شیراز به تعهدات خود در ایجاد فرصت‌های شغلی عمل کرده است، با انتقاد از برخی دستگاه‌های کم‌کار در حوزه اشتغال افزود: در سال جهاد اقتصادی حوزه اشتغال که از مطالبات اصلی مردم بوده دارای اهمیت است و در این راستا علاوه بر برخورد با دستگاه‌های کم‌کار در حوزه اشتغال از طریق رسانه‌ها نیز این دستگاه‌ها به مردم معرفی می‌شوند.
رئیس شورای اشتغال شیراز با بیان اینکه برای این شهرستان با محوریت سومین شهر حرم اهل بیت (ع) با حمایت‌های مدیریت ارشد استان و تعامل موجود بین دستگاه‌های اجرایی جایگاهی بسیار فراتر از وضع فعلی در حوزه اشتغال باید تصور کرد و هیچ عذر و بهانه‌ای در این راستا پذیرفتنی نیست، اذعان کرد: با توجه به سیاست‌های دولت در کوچک‌سازی دستگاه‌های اجرایی باید بیش از گذشته به بخش خصوصی و تعاونی‌ها، به ویژه مشاغل خانگی توجه داشت و در این مورد دستگاه‌های مربوطه اهتمام ویژه داشته باشند.

* با هیچ مدیری تعارف نداریم
سرپرست فرمانداری شهرستان شیراز اضافه کرد: در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان شیراز با هیچ مدیری تعارف نداریم و هر مدیری که توانایی تحقق شعار "جهاد اقتصادی" و ایجاد اشتغال پایدار را که از سیاست‌های دولت دهم و مورد تاکید مدیریت ارشد استان فارس است ندارد، بالطبع نباید انتظار ادامه همکاری را نیز داشته باشد.
بذرافشان در پایان سخنان خود حفظ شان نوکری مردم را در دولت خدمتگزار و عدالت‌محور یکی از افتخارات مدیران دانست و از دستگاه‌های اجرایی شهرستان شیراز خواست تا با تمام توان و جهادگونه خود را وقف مردم این شهرستان کنند.
در ادامه این جلسه غلامحسین ظفرآبادی معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان شیراز به بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی پرداخت.
  به نظر می‌رسد تنها امروز برخی مدیران تنها از رسانه‌ها برای مانور خبری و تیترهای جنجالی بهره می‌گیرند اما در عمل کاری را از پیش نمی‌برند.
این خبر نیز در حالی اعلام شده که هنوز تکلیف انتصاب فرماندار شهرستان شیراز مشخص نشده است.


فارس

نظرات بینندگان