کد خبر: ۱۵۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۱۵ تير ۱۴۰۲
فارس در هفته‌ای که گذشت؛

از گروگان‌گیری ۵ شیرازی تا افزایش آمار تلفات کمربندی شیراز

آنچه از این پس در قالب این بسته خبری با عنوان« فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یه بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.

آنچه از این پس در قالب این بسته خبری با عنوان« فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.

از شنبه تا پنج شنبه در فارس چه خبر بود؟

در فضاسازی شهری شیراز به هویت فرهنگی و جایگاه آن در دفاع‌مقدس توجه شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: با وجود اینکه برای نصب تصاویر شهدا بر روی سازه‌های مقاوم‌تر توسط شهرداری زحمات زیادی کشیده شده اما این تصاویر باید به نحوی برجسته باشند که وقتی کسی وارد شیراز می‌شود پی به جایگاه ممتاز و حماسه‌ساز این شهر در دوران دفاع مقدس ببرد.

آمار تلفات کمربندی شیراز همچنان در صدر

رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت:آمار حوادث کمربندی همچنان بالاست و عمده تصادفات این محور در ۱۸ کیلومتر پرخطر رخ می‌دهد.

باز هم بانوان افتخار آفریدند

حضور بانوان تکواندو کار مُهری در مسابقات نونهالان لیگ منطقه‌ای کشور

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مُهر در این خصوص بیان داشت: در این رقابت ، مهشید عباسی از بخش مرکزی و هستی وجدانی از بخش گله‌دار با حریفان خود به رقابت پرداختند که در پایان مهشید عباسی از شهر مهر به‌عنوان نماینده استان فارس توانست با اقتدار در دو راند حریف خود را شکست دهد.

سازمان ملل در کازرون مدرسه می‌سازد

مدیر آموزش و پرورش کازرون از احداث مدرسه‌ای توسط سازمان ملل (یونسکو) در کازرون به عنوان تنها سهمیه استان فارس از این طرح، خبر داد و افزود: مجوز این مدرسه ۱۲ کلاسه صادر و جانمایی آن انجام شده و به زودی با هزینه سازمان ملل در محل مدرسه ابوریحان بیرونی سابق، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

کشف ۷۵ کیلوگرم شیشه در جنوب فارس

سردار ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک دستگاه کامیون در محور هرمزگان- شیراز در حال انتقال یک محموله شیشه است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

باید در شیوه‌های تبلیغ دینی تجدیدنظر کنیم

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس گفت: باید در انجام تبلیغات، وابستگی خود را از امکانات و تجهیزات فیزیکی و سخت‌افزاری بکاهیم و در این زمینه خود را به فکر، اندیشه و اراده‌ای که داریم وابسته کنیم.

گروگانگیری ۵ شیرازی در داروخانه

فرمانده انتظامی استان فارس، گفت: شخصی با یک پراید به قصد اخاذی به داروخانه‌ای در شهرک صدرا در شیراز مراجعه و با یک قبضه اسلحه گرم اقدام به تهدید، تیراندازی و گروگان گرفتن پنج تن از عوامل داروخانه و شهروندان حاضر در آن مکان می‌کند که با تلاش پلیس گروگان‌ها آزاد و گروگان‌گیر به هلاکت رسید.

راه‌یابی سه دانش‌آموز فارسی به المپیادهای جهانی

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش فارس گفت: پس ازاعلام نتایج مرحله دوم المپیادهای علمی و ادبی کشور در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از درخشش چشمگیر دانش‌آموزان استان فارس،  در این دوره از رقابت‌ها، سه دانش‌آموز از فارس به المپیادهای جهانی راه یافته‌اند.

دانشجوی دانشگاه آزاد ممسنی قهرمان مسابقات کشوری کاراته شد

مهدی هوشمندی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی موفق به کسب مدال افتخار و قهرمانی مسابقات یونیون شیتوریو کاراته کشوری شد.

امضای توافق‌نامه همکاری بین شهرداری شیراز و نووی‌ساد صربستان

توافق‌نامه همکاری بین شهرداری شیراز و نووی‌ساد با حضور شهرداران این دو شهر و سفرای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان، باهدف تعمیق روابط حسنه بین دو کشور و تبادل تجربه بین دو شهر در حوزه‌های مختلف منعقد شد.

انجام عمل جراحی تعویض دریچه آئورت بدون بخیه در شیراز

اولین عمل جراحی تعویض دریچه آئورت قلب بدون بخیه در شیراز با موفقیت انجام شد. این جراحی که به نام تعویض دریچه آئورت با دریچه پرسیوال یا «سوچر لس» معروف است برای اولین بار بر روی ۲ بیمار بالای ۶۵ سال بیمارستان پیوند ابوعلی سینای شیراز با موفقیت انجام گرفت.

 زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت در فارس فراهم شود

ایمانیه استاندار فارس افزود: آمارهای مربوط به کاهش ازدواج، افزایش طلاق و تاخیر در فرزندآوری نشان دهنده‌ کم توجهی به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که می‌بایست زمینه‌های اجرای آن و عمل به مُرّ این قانون در تمام سازمان‌ها فراهم شود.

تابسته خبری دیگر بدرود...

انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان