کد خبر: ۱۶۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۲

برپایی ۱۰۰ موکب حسینی در شیراز

شهردار شیراز گفت: شهرداری این کلان‌شهر با مشارکت شهروندان، بیش از ۱۰۰ موکب در نقاط مختلف شهر برپا کرده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، محمدحسن اسدی شهردار شیراز، پنج‌شنبه ۵ مردادماه با حضور در آئین عزای تاسوعای حسینی و تعزیت شهادت سید و سالار شهیدان، حماسه و نهصت جاودانه عاشورا را بزرگترین حماسه در تاریخ تشیع ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: نهضت حسینی به‌عنوان آموزگاری بزرگ در تاریخ تشیع درس‌های متعددی دارد که این درس‌ها با مرور زمان بیشتر جلوه می‌کنند و فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت و احیای امر به معروف و نهی از منکر در همه دوران متجلی شده است و در این راه بزرگ تاریخی رسالت دلدادگان و رهروان مکتب حسینی و زینبی بیش‌ازپیش است.

شهردار شیراز در ادامه، بیان کرد: مدیریت شهری تلاش خود را انجام داد تا با سیاه‌پوش کردن محورهای این کلان‌شهر و برپایی موکب های عزاداری چهره دیگری از شهر حرم سوم اهل‌بیت(ع) در عزای سیدالشهدا و نهضت جاودانه عاشورا ترسیم کند.

اسدی گفت: شهرداری این کلان‌شهر با مشارکت شهروندان، بیش از ۱۰۰ موکب در نقاط مختلف شهر برپا کرده است.

وی به برپایی عزای حسینی در شهرداری شیراز نیز اشاره و عنوان کرد: آیین‌ عزاداری و برگزاری زیارت عاشورا در ساختمان شهید سلیمانی و همه حوزه‌های شهرداری در ایام دهه اول محرم برپا شده است.

شهردار شیراز همچنین با اشاره به آیین سوگ حسینی در هیئت متوسلین به اهل‌بیت نبوت(ص) شهرداری شیراز عنوان کرد: این هیئت در ساختمان قدیم که به‌عنوان "موزه بلدیه" نام‌گذاری شده، برپا شده و هرشب میزبان خانواده بزرگ مدیریت شهری اعم از پیشکسوتان و همکاران شاغل است.

اسدی در پایان سخنان خود با گرامیداشت نهضت جاودانه عاشورایی از عموم شهروندان و هیئات مذهبی "شیراز؛ سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع)" دعوت کرد تا در پاسخ به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) و اجرای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر، فردا جمعه ششم مردادماه در آیین باشکوه نماز ظهر عاشورا حضور یابند و حماسه‌ دیگری از بیعت با امام خود را به تصویر کشند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان