کد خبر: ۱۶۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد:

پیشرفت در اداره بحران شهرداری شیراز

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر گفت: اهمیت جایگاه مدیریت بحران باید در شهرداری و کلانشهر شیراز به وضوح شناخته شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با حضور در اداره مدیریت بحران شهرداری ضمن بررسی عملکرد این حوزه با رئیس و کارشناسان این اداره به بحث و گفتگو نشست.

 شمسایی رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل شهرداری و کارشناسان متخصص این حوزه، گزارشی از اقدامات انجام شده از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون را بیان نمودند .

مسعود زارعی عضو شورای شهر شیراز اقدامات انجام شده و برنامه‌های تدوین شده در سال جاری اداره را قابل قبول و امیدوار کننده دانست و گفت: اداره مدیریت بحران شهرداری در جایگاه فعلی، اقدامات هوشمندانه و هدف مندی را دنبال نموده و بیانگر تلاش‌های بدون وقفه در این حوزه می باشد که ضمن تقدیر از این اقدام بیان داشت که این روال رو به رشد نباید متوقف شود.

 وی همچنین گفت: با توجه به ۱۶۲ قوانینی که قانون‌گذار، بر عهده مدیریت بحران شهرداری‌ها گذاشته است، ساختار این حوزه باید متناسب با وظایف محول شده به آن باشد و این موضوع مستلزم ارتقاء ساختار و جایگاه فعلی حوزه مدیریت بحران و افزایش دامنه اختیارات آن در چهار چوب قانون و وظائف محول شده به آنها می‌باشد و اهمیت جایگاه مدیریت بحران در شهرداری به خصوص کلانشهر شیراز باید به وضوح شناخته و مورد توجه مدیران ومسئولین شهری قرار گیرد.

پیشرفت در اداره بحران شهرداری شیراز

زارعی در ادامه سخنانش گفت: از اهمیت آموزش‌های همگانی در حوزه مدیریت بحران نباید غافل شد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که نیروها با حضور در رزمایش‌ها با سناریوهای نزدیک به واقعیت آمادگی لازم را بدست آورده تا در زمان وقوع بحران از تمام ظرفیت شهرداری هم در حوزه انسانی و هم در تجهیزات و پشتیبانی به صورت هدفمند بتوان با بحران‌ها مقابله و میزان خسارت‌ها را به حداقل رساند.

 رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در پایان گفت: اقدامات انجام شده در مدیریت بحران شهرداری قابل تحسین بوده و باید با جدیت و توان بیشتری به راه خود ادامه دهد و در به دست آوردن تمهیدات و تجهیزات لازم در مقابله با بحران‌های متفاوت، تمام توان خود را به کار گرفته و در جذب بودجه لازم جهت این امر کوتاهی نشود، همچنین کمپ‌های اسکان اضطراری به گونه‌ای تجهیز شود که قابلیت بهره‌برداری چند منظوره داشته و در هر زمان بتوان از آن استفاده نمود.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان