کد خبر: ۱۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۰

تكليف هزينه‌ پيامك‌هاي تكراري روشن شد

مشتركان تلفن همراه بايد بدانند كه ارسال برخي پيامك‌هايي كه به هر دليلي در مسير با مشکل مواجه شده و به مقصد نمي‌رسند و يا چندين بار ارسال مي‌شوند در سيستم صورتحساب‌گيري محاسبه نمي‌شوند؛ بنابراين مبلغي به اين منظور از مشترک کسر نشده و درباره پيامك‌هاي تكراري هم فقط يكبار هزينه پيامك از آن‌ها كسر مي‌شود.

از نيمه‌ي اول سال 87، به گفته وحيد صدوقي - مدير عامل شركت ارتباطات سيار ايران - فقط براي پيامک‌هايي که به‌طور موفق به مقصد مي‌رسند، هزينه دريافت مي‌شود؛ اما همواره سوالاتي درباره هزينه پيامك‌هاي تكراري يا پيام‌هاي به مقصد نرسيده براي مشتركان وجود دارد.

طي روزهاي گذشته وزير ICT درباره موضوعاتي از جمله نقص در ارسال پيامك‌ها از سوي نمايندگان مجلس مورد سوال قرار گرفت؛ پاسخ تقي‌پور به اين مساله اين بود كه بخشي از اشكالات مربوط به گوشي است چرا كه برخي گوشي‌ها پيامك فارسي را منتقل نمي‌كنند و يا ناقص منتقل مي‌كنند، همچنين برخي گوشي‌ها به دليل وجود ويروس در سيستم ارسال پيامك نقص دارند.

وزير ارتباطات و فن‌آوري طلاعات صراحتا اعلام كرد كه براي پيامك‌هاي تكراري نيز كتبا اعلام كرده‌ايم كه هزينه آن‌ها يك بار محسوب مي‌شود.

بيش از 70 درصد پيام‌هايي كه با عدم موفقيت در ارسال روبه‌رو مي‌شوند، به دليل پربودن حافظه گوشي مشترك است اما در صورتي که مشترکان همراه اول از کسر هزينه براي پيام‌هاي ناموفق خود اعتراض دارند، مي‌توانند اين موضوع را به اداره كل بازرسي همراه اول و يا مرکز تماس 09990 اطلاع بدهند.

به گزارش ايسنا، مشتركاني كه اعتراض خود را اعلام كنند، کميته مربوطه بررسي اعتراضات و شکايات مردمي شركت ارتباطات سيار آن‌ها را بررسي كرده و چنانچه از نظر فني مشکلي وجود داشته باشد، هزينه دريافت شده به مشترک پرداخت خواهد شد.

نظرات بینندگان