کد خبر: ۱۶۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز خبر داد:

راه‌اندازی خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز و نوسازی ۳۳۰ تاکسی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از راه‌اندازی سامانه ناوگان حمل‌ونقل عمومی این شهر به‌صورت شبانه و همچنین نوسازی ۳۳۰ تاکسی درون‌شهری شیراز خبر داد و گفت: این اقدامات در راستای تجهیز و توسعه ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری شیراز اجرایی شده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از روابط‌عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، هادی شه دوست شیرازی، ضمن تبریک هفته حمل‌ونقل به‌تمامی دست‌اندرکاران این عرصه، از راه‌اندازی خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیر از خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص راه‌اندازی چهار خط شبانه اتوبوس برای رفاه حال شهروندان انجام شده و از اوایل دی‌ماه ارائه خدمات حمل‌ونقل مسافر از پایانه نمازی به چهار مسیر شهرک گلستان، بلوار مدرس، بلوار عدالت و بلوار نیستان (سعدی) از ساعت۲۱:۳۰ تا ساعت ۱ بامداد انجام می‌شود.

وی روز سه‌شنبه با تشریح اقدامات انجام شده افزود: در سال جاری تعداد ۳۳۰ دستگاه تاکسی شهری نوسازی شده و تا دهه فجر تعداد نیز هزار دستگاه تاکسی نوسازی شده توسط شهرداری وارد چرخه حمل‌ونقل و خدمات‌رسانی به شهروندان می‌شوند .

شه دوست شیرازی از حمایت همه‌جانبه شورا و مدیریت شهری در خصوص کمک بلاعوض و تأمین تسهیلات بانکی با بهره پایین در نوسازی تاکسی‌های خبر داد و گفت: با ادامه حمایت شورا و مدیریت شهری به‌تدریج شاهد نوسازی بیشتر ناوگان تاکسیرانی شیراز خواهیم بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی گفت: ۵۲ دستگاه اتوبوس در سال جاری نوسازی و جایگزین اتوبوس‌های فرسوده شد.

وی افزود: نوسازی تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز در دست اقدام است و امیدواریم توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل مسافر با سرعت بیشتری نسبت به سنوات گذشته اجرایی شود.

شه دوست در خصوص مینی‌بوس‌های فرسوده گفت: ۴۰ دستگاه ون خریداری شده، جایگزین مینی‌بوس‌های فرسوده در خطوط مختلف می‌شود و تعداد ۷۵ دستگاه میدل باس نیز تا پایان سال جایگزین خواهد شد.

وی با اشاره به خرید پنج دستگاه ون ویژه توان‌خواهان و معلولین اضافه کرد: در آذرماه جاری تعداد پنج دستگاه ون به سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر تحویل شده و تا ۲ ماه آینده تجهیز و مناسب‌سازی لازم انجام می‌شود و این خودروها به‌محض تجهیز، به ناوگان ویژه توان‌خواهان و معلولین افزوده می‌شود.

معاون شهردار شیراز همچنین از پیش‌بینی خرید پنج دستگاه ون جدید در سال آتی خبر داد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان