کد خبر: ۱۶۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۶ دی ۱۴۰۲
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی:

گردشگری و صنایع دستی دو بال میراث فرهنگی به نسل آینده است

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در شیراز گفت: استان فارس دارای ظرفیت‌های بسیار گردشگری و صنایع دستی در هر شهر و منطقه است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه گردشگری اگر چه امروز یک دانش است، اما در ذات، سطح زندگی ایرانی‌اسلامی و در خانواده‌ها جای دارد، افزود: وزارت صنایع‌دستی، گردشگری و میراث‌فرهنگی باید بتواند اهتمامی برای در برگیری قصه‌های ما برای نسل‌های دیگر باشد.

جلالی با تأکید بر اینکه گردشگری و صنایع‌دستی دو بال برای انتقال میراث‌فرهنگی به نسل آینده است و ما وظیفه داریم دوشادوش همدیگر این نوع ظرفیت‌ها را به ادبیات نزدیک و متصل کنیم، بیان کرد: تلاش مدیران اجرایی و دولت باید بر این مبنا باشد. 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در خصوص برگزاری این نمایشگاه یادآور شد: امروز، فارس میزبان هنرمندان سراسر کشور است و از هر ۳۱ استان هنرمندان به استان فارس آمده‌اند و هر کدام هم گردشگرانی هستند که با دل‌وجان صنایع‌دستی و آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند. 

 جلالی در پایان یادآور شد: نمایشگاه صنایع‌دستی در کنار سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس یک رابطه هم‌افزایی و هم‌کوشی دارد و باعث رونق صنعت گردشگری می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان