کد خبر: ۱۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۰

کسب رتبه سوم فارس در تولید پیاز در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در سال زراعی جاری این استان با 6 هزار و 959 هکتار سطح زیرکشت و تولید 340 هزار و 635 تن پیاز توانسته است رتبه سوم کشور را به خود اختصاص دهد.

 

استانها    صفحه اصلي گروه    تيتر اخبار شمالي    اردبيل    البرز شهرستانهاي استان تهران    جنوب استان تهران    شرق استان تهران    خراسان رضوي    خراسان شمالي    سمنان    قزوين    گلستان    گيلان    مازندران جنوبي    بوشهر    بوشهر    عسلويه    شمال خوزستان    جنوب خوزستان    فارس    هرمزگان شرقي    خراسان جنوبي    سيستان و بلوچستان    کرمان غربي    آذربايجان شرقي    آذربايجان غربي    ايلام    زنجان    کردستان    کرمانشاه    كهگيلويه و بوير احمد    لرستان    همدان مرکزي    اصفهان    اصفهان    كاشان    چهار محال و بختياري    قم    استان مرکزي(اراك)    يزد
حماسه و مقاومت    صفحه اصلي    عكس
 
 
90/07/25 - 13:21
شماره: 13900725000734
 
نسخه چاپيارسال به دوستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد:
کسب رتبه سوم فارس در تولید پیاز در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در سال زراعی جاری این استان با 6 هزار و 959 هکتار سطح زیرکشت و تولید 340 هزار و 635 تن پیاز توانسته است رتبه سوم کشور را به خود اختصاص دهد.

خبرگزاری فارس: کسب رتبه سوم فارس در تولید پیاز در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد اظهار داشت: مصرف سرانه پیاز در کشور 22 کیلوگرم بوده و در فارس نیز با توجه به جمعیت این استان و مصرف سرانه میزان نیاز به پیاز تولیدی رقمی معادل 99 هزار تن در طول سال و ماهانه 8 هزار و 250 تن است.
وی با بیان اینکه تولید پیاز در اقلیم‌های مختلف استان فارس متفاوت است، بیان داشت: در شهرستان لار با تولید زمستانه طرح استمرار حدود 5 هزار تن معادل 5،1 درصد تولید، در شهرستان‌های جهرم، داراب، کازرون و لار با تولید بهاره در حدود 66 هزار و 500 تن معادل 5،19 درصد تولید، در شهرستان‌های جهرم، مهر، ممسنی، فسا، مرودشت، کوار، شیراز و سپیدان با تولید تابستانه 190 هزار تن معادل 56 درصد تولید و با تولید پاییزه در شهرستان‌های مرودشت، کوار، شیراز، سپیدان و پاسارگاد نیز حدود 79 هزار و 135 تن پیاز حدود 23 درصد تولید به دست آمده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه در سال زراعی جاری تنها در سطح 200 هکتار از اراضی شهرستان لار طرح استمرار پیاز انجام می‌گیرد، ادامه داد: عملیات انتقال نشا در نیمه دوم آبان ماه امسال شروع و برداشت نیز از نیمه دوم اسفند تا اواخر نیمه نخست فروردین انجام می‌شود.
خرد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود پس از برداشت در حدود 45 تن در هر هکتار پیاز به دست آید و تمام تولید نیز به 9 هزار تن برسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به کشت محصولات سبزی و صیفی این استان نیز اشاره کرد و گفت: در سال زارعی جاری سطح زیرکشت این نوع محصولات بالغ بر 80 هزار هکتار است که 4،9 درصد از سطح زیرکشت کل کشور را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین کل تولید محصولات سبزی و صیفی استان فارس بالغ بر 2 میلیون و 900 هزار تن بوده که این رقم معادل 5،12 درصد از کل تولید کشور است.
خرد تصریح کرد: به لحاظ سطح زیرکشت و تولید محصولات سبزی و صیفی، استان فارس توانسته است مقاوم نخست را در سطح کشور به خود اختصاص دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خاطرنشان کرد: گوجه فرنگی با سطح زیرکشت 22 هزار و 138 هکتار و تولید نزدیک به 1،5 تن، سیب زمینی با 8 هزار و 715 هکتار سطح زیرکشت و 248 هزار 238 تن تولید و همچنین پیاز با 6 هزار و 959 هکتار سطح زیرکشت و 340 هزار و 635 تن تولید از جمله محصولات سبزی و صیفی برتر فارس در زمینه کشت و تولید به شمار می‌آیند.
انتهای پیام/آ30

اخبارمرتبط :
 
نظرات بینندگان