کد خبر: ۱۶۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خبر داد:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰ پروژه در دهه فجر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰ پروژه به ارزش ۳۱۳ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و گفت: کلنگ‌زنی ۶ سالن ورزشی، هر یک با زیربنای هزار و ۵۷۰ مترمربع و به ارزش ۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال در دهه فجر انجام خواهد شد و ظرف ۱۸ ماه به بهره‌برداری خواهند شد همچنین ۵ سالن ورزشی دیگر هم در مرحله اخذ پیمانکار قرار دارد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمدعلی چوبینی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز ۹ بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰ پروژه به ارزش ۳۱۳ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و گفت: کلنگ‌زنی ۶ سالن ورزشی، هر یک با زیربنای هزار و ۵۷۰ مترمربع و به ارزش ۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال در دهه فجر انجام خواهد شد و ظرف ۱۸ ماه به بهره‌برداری خواهند شد همچنین ۵ سالن ورزشی دیگر هم در مرحله اخذ پیمانکار قرار دارد.

وی ادامه داد: تمامی ۱۱ سالن ورزشی از لحاظ ظاهری و ساختاری به‌صورت یکسان اجرا می‌شوند و این پروژه‌ها، بالغ بر ۱۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع به سرانه ورزشی شیراز اضافه خواهند کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: کلنگ‌زنی پارک مخصوص کودکان اوتیسم که در ضلع جنوبی باغ خانواده در محله کشن به متراژ ۸ هزار مترمربع، بهسازی شده و به‌عنوان پارک اوتیسم در اختیار این کودکان قرار خواهد گرفت که از دیگر پروژه‌های کلنگ‌زنی دهه فجر امسال است.

چوبینی از راه‌اندازی بلندگوهای شهری در محورهای اصلی که همیشه راهپیمایی‌ها انجام می‌شود خبر داد و گفت: فاز یک این پروژه به طول ۶ کیلومتر، در محورهای اصلی شهر از میدان امام حسین (ع) تا میدان شهدا و از چهارراه ۱۵خرداد تا خیابان ۹ دی، به ارزش ۶۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود که امیدواریم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بهره‌برداری شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰ پروژه در دهه فجر امسال

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از تبدیل‌شدن ساختمان قدیمی شهرداری شیراز به موزه را اعلام کرد و گفت: شروع سناریونویسی برای این موزه انجام شده است و امیدواریم که در آن، از زمان شکل‌گیری شهر شیراز تا آینده شهر روایت شود. ضمن اینکه در نظر داریم ملاقات‌های رسمی شهردار شیراز که نیاز به تشریفات خاص دارد نیز در این مکان برگزار شود.

به گفته چوبینی، «باغ کودکانه» در دل باغات، یکی دیگر از پروژه‌های آماده افتتاح است همچنین کودکان می‌توانند یک روز را در فضای روایت قصه گونه بگذرانند که این پروژه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تزئینات شهر شیراز در مناسبت دهه فجر گفت: نصب بیش از ۳ هزار متر بنر و ۲ هزار پرچم عمودی و بیش از ۵ هزار پرچم ایران در سطح شهر، توزیع ۵۰ هزار پرچم کوچک در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ۲۰۰ عدد کتیبه عمودی با شعارهای انقلابی نوستالژیک، پیاده‌روی خانواده در غرب شیراز در ۱۳ بهمن، یک پیاده‌روی بزرگ در شرق شیراز در بزرگراه شهید استوار در ۲۰ بهمن، برگزاری جشن بزرگ در ارگ کریم‌خان به مناسبت ۲۲ بهمن، برگزاری جشنواره سرود که مخاطب آن نوجوانان و دانش‌آموزان خواهند بود، اجرای برنامه‌های متنوع در فرهنگسراها، جشن‌های اعیاد پیروزی جشن انقلاب و شعبانیه به‌صورت مردم پایه در ۴۰ محله، از جمله برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری در دهه فجر امسال به شمار می‌روند.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان