کد خبر: ۱۶۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۷ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان فارس:

مزیت رقابتی ایران گردشگری است

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس در جلسه هم‌اندیشی با تشکل‌های حرفه‌ای واحدهای اقامتی فارس شرکت در نمایشگاه را از تاکتیک‌ها و ابزار کارآمد مارکتینگ و بازاریابی برشمرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران مهم‌ترین رویداد گردشگری کشور است. 

وی با اشاره به این که حدود ۹۳۰ متر فضا در این نمایشگاه به استان اختصاص‌داده‌شده است گفت: غرفه استان در قالب طرحی یکپارچه و خلاقانه طراحی خواهد شد. 

این مقام مسئول به رویکرد متفاوت استان فارس برای حضور پررنگ در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: استفاده از هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان از ویژگی‌های غرفه فارس خواهد بود. 

ثابت اقلیدی آموزش را یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه گردشگری برشمرد و گفت: استان فارس از نظر دارابودن افراد متخصص در حوزه آموزش گردشگری غنی است و در نظر است بخشی از فضای نمایشگاهی فارس به آموزش‌های عمومی و تخصصی برای مخاطبین و علاقه‌مندان اختصاص داده شود و حضور گروه‌های آیینی و ورکشاپ‌های صنایع‌دستی نیز بر غنای غرفه استان می‌افزاید. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به این که مزیت رقابتی کشور ایران گردشگری است گفت: استان فارس با دارابودن ۳۷ درصد از آثار تاریخی کشور، استانی بسیار غنی و منحصربه‌فرد در حوزه گردشگری است؛ بنابراین باید در تراز رتبه خود در نمایشگاه شرکت کند که این امر مستلزم همدلی، هماهنگی و مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی و سایر نهادهای مرتبط با حوزه گردشگری در استان است. 

مزیت رقابتی ایران گردشگری است

وی تأثیر اقامت را بر ارزش‌افزوده سفر و ضریب تکاثری اقتصاد گردشگری بسیار مهم بیان کرد و گفت: واحدهای اقامتی باید با بازاریابی و بازارسازی مناسب بتوانند ضریب اشغال بیش‌تری داشته باشند که یکی از این راه‌ها شرکت در نمایشگاه‌ها در کنار استفاده از ابزار رسانه و… است. 

به گزارش شیرازه، در این جلسه که با حضور رئیس جامعه هتلداران و رؤسای کارگروه‌های تخصصی جامعه هتلداران فارس، مدیران هتل بزرگ شیراز، هتل چمران، هتل شیرازیس. هتل الیزه، هتل زندیه، هتل سنتی نیایش، هتل‌آپارتمان سورنا، اقامتگاه بوم‌گردی شاپریون رئیس جامعه مهمان‌پذیر داران فارس، رؤسای تشکل‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل‌های سنتی و هتل بوتیک‌ها تشکیل شد جوامع و تشکل‌های گردشگری استان آمادگی خود را برای مشارکت همه‌جانبه و حضور پررنگ در این نمایشگاه اعلام داشتند.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان