کد خبر: ۱۶۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۷ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
با پیگیری «شیرازه»؛

فعالیت اردوگاه ترک اعتیاد کوهنجان منتفی شد

برخی از مردم شهر کوهنجان طی تماس‌هایی با پایگاه تحلیلی خبری شیرازه اعتراض خود را نسبت راه‌اندازی مرکز اقامت میان‌مدت در مجاورت سه آموزشگاه دخترانه و پسرانه اعلام کردند و خواهان پیگیری مطالبه خود از این طریق به مسئولان شدند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، مرکز بهزیستی شهر کوهنجان از توابع شهرستان سروستان اقدام به راه‌اندازی مرکز اقامت میان‌مدت (اردوگاه ترک اعتیاد) در «سالن شهید عبدالعلی لطفی» در مجاورت سه آموزشگاه دخترانه و پسرانه کرد که این اقدام باعث ایجاد نارضایتی مردم این منطقه شد.

 برخی از مردم شهر کوهنجان طی تماس‌های متعدد با پایگاه تحلیلی خبری شیرازه اعتراض خود را نسبت به اقدام مرکز بهزیستی این شهر اعلام کردند و خواهان پیگیری مطالباتشان از طریق این رسانه به مسئولان شدند.

فعالیت اردوگاه ترک اعتیاد کوهنجان منتفی شد

ازآنجایی‌که رسانه پل ارتباط بین مردم و مسئولان است، خبرنگار این رسانه ابتدا طی تماس با رضایی رئیس اداره بهزیستی شهرستان سروستان پیگیر مطالبه مردم کوهنجان شد.

باتوجه‌به نارضایتی‌های موجود قرار است در جلسه شورای تأمین این مسئله مطرح شود. 
وی گفت: بهزیستی ساختمانی داشت که طی یک آگهی به مزایده گذاشته شد به‌این‌ترتیب هر شخصی بالاترین قیمت را پیشنهاد دهد برنده آن می‌شود و فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی که مرتبط با بهزیستی باشد را انجام می‌دهد و همان زمان که ساختمان تحویل شخص برنده شده در مزایده داده شد؛ فرماندار، امام‌جمعه، شهردار و شورای شهر در جریان نوع فعالیت وی قرار گرفتند و موافقت خود را جهت راه‌اندازی مرکز اقامت میان‌مدت اعلام کردند.

رضایی در ادامه مطرح کرد: به‌عنوان کسی که متولی امر هستم فرقی ندارد که این مرکز در چه مکانی فعالیت کند؛ زیرا شیوه‌نامه‌ای برای آن نداریم و پس از گذشت سه ماه از تحویل مکان به مستأجر و پرداخت اجاره برخی از مردم به اعتراض نسبت به راه‌اندازی مرکز به دلیل قرارگرفتن در کنار مدرسه دخترانه پرداختند. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سروستان با اشاره به وظیفه این اداره مبنی بر صدور مجوز با تأییدیه نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان و شهرداری جهت مرکز اقامت میان‌مدت گفت: دو سال است که درگیر راه‌اندازی مرکز اقامتی میان‌مدت هستیم و متأسفانه مکانی که بخواهند این مرکز راه‌اندازی شود پیدا نشد که باتوجه‌به نارضایتی‌های موجود قرار است در جلسه شورای تأمین این مسئله مطرح شود. 

این مقام مسئول به این رسانه اطمینان داد: تا این مکان تمامی اصول بهداشتی را رعایت نکند شخصی را پذیرش نخواهد کرد. 

باتوجه‌به قرارگرفتن مرکز اقامت میان‌مدت در کنار مدرسه ابتدایی دخترانه که ممکن است در آینده باعث مشکلات فرهنگی و اجتماعی برای فرزندان کوهنجان شود این پایگاه تحلیلی خبری نسبت به صحبت‌های رئیس بهزیستی شهرستان سروستان قانع نشد و به سراغ عبدالعلی رحیمی نماینده مردم شهرستان‌های سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی رفت تا پیگیر موضوع شود.

مردم کوهنجان نگران نباشند و این مورد را به‌صورت قانونی با فرماندار شهرستان سروستان پیگیری می‌کنیم
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار این رسانه مبنی اقدام اداره بهزیستی شهرستان سروستان گفت: مکانی را که تبدیل به اردوگاه ترک اعتیاد کردند قبلاً مهدکودک بود و متأسفانه بهزیستی به دلایل نامعلومی مجوز مرکز اقامتی میان‌مدت را صادر کرد.

رحیمی افزود: کوهنجان شهر بسیار کوچکی است، فضای اردوگاه ترک اعتیاد که در جوار مدرسه ابتدایی است که اصلاً مناسب نیست و از طرفی هم برای اشخاصی که به‌عنوان یک بیمار در حال مراقبت هستند به لحاظ اجتماعی مناسب نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: به نظر این اقدام اشتباه است و باید اداره بهزیستی در اقداماتشان تجدیدنظر کنند و مکان مناسب‌تری را برای مرکز اقامت میان‌مدت در نظر بگیرند و صرف اینکه یک مکان دارند دلیل نمی‌شود که هر نوع کاربری را استفاده کنند.

رحیمی ضمن تشکر از پیگیری مطالبه مردم توسط این پایگاه تحلیلی خبری گفت: مردم کوهنجان نگران نباشند و این مورد را به‌صورت قانونی با فرماندار شهرستان سروستان پیگیری می‌کنیم چرا که مردم ولی نعمتان انقلاب اسلامی هستند و آنچه که خواسته بحق آنها باشد باید انجام شود.

اما این پایان ماجرا نبود و این رسانه در راستای وظیفه ذاتی خود مبنی بر پیگیری تا حصول نتیجه مطالبه بحق مردم طی تماس با علی حسین بهمنی فرماندار شهرستان سروستان به گفتگو پرداخت.

اجازه نمی‌دهیم این مکان تبدیل به مرکز اقامت میان‌مدت شود
وی گفت: روز گذشته با برخی از مسئولین در جمع نمازگزاران مسجد کوهنجان بودیم در راستای خواسته بحق آنها در حوزه‌های مختلف حضور پیدا کردیم که یکی از مطالبات عمومی مردم این منطقه بحث مرکز اقامت میان‌مدت بهزیستی بود.

علی حسین بهمنی افزود: در یک سال اخیر ساختمان بهزیستی را به مزایده گذاشته بودند تا اینکه در سامانه ستاد، فردی برنده مزایده شده بود و دنبال تبدیل‌کردن آن به مرکز اقامتی میان‌مدت بود که باعث اعتراض مردم کوهنجان شده بود.

فرماندار شهرستان سروستان بیان کرد: پس از شنیدن مطالبه عمومی مردم در همان مسجد اعلام کردیم که اجازه نمی‌دهیم این مکان تبدیل به مرکز اقامت میان‌مدت شود؛ زیرا از طرفی بر خلاف میل مردم است و مکان تعیین شده مناسب انجام چنین مرکزی نیست و اداره کل بهزیستی باید کاربری آن را تغییر دهد بلکه بتوانند خدمات دیگری را به مردم ارائه دهند.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان