کد خبر: ۱۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰

توافقات جديد در خصوص ايرانخودرو فارس

در روز دو شنبه 25 مهرماه پيرو جلسه برگزار شده در دفتر وزير صنعت، معدن و تجارت، به منظور پي گيري امورات صنايع استان فارس، جلسه اي در دفتر معاونت امور صنايع و اقتصادي برگزار شد و موضوع ايران خودرو فارس بصورت و ي‍ژه مورد پي گيري قرار گرفت.
به گزارش ركني نيوز در اين جلسه كه استاندار فارس، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، معاون طرح هاي بانك صنعت و معدن، مسئولين شركت ايرانخودرو حضور داشتند در خصوص پروژه ايران خودرو فارس، توافقاتي به شرح زير صورت پذيرفت و به امضاء طرفين رسيد:
1-    پرداخت مبلغ 10 ميليارد ريال وام تكميلي بمبالغ قبلي، كه از طرف بانك صنعت و معدن بواسطه سهامداري شركت ايران خودرو ديزل پرداخت آن با وقفه روبرو شده است و با توجه به اينكه شركت مذكور در حال خروج از سهامداري ايران خودرو فارس مي باشد، لذا توافق گرديد كه حداكثر ظرف يك هفته از طرف بانك صنعت و معدن به شركت پرداخت گردد.
2-    با پرداخت مبلغ فوق الذكر، شركت از ابتداي آذرماه خط توليد را بصورت تجاري راه اندازي و ظرفيت توليد يك دستگاه در ساعت و تا انتهاي سال به پنج دستگاه در ساعت  را خواهد داشت. در اين زمينه شركت درخواست تخصيص حداقل 15 ميليارد ريال سرمايه در گردش را دارد كه توافق گرديد با درخواست شعبه استاني بانك صنعت و معدن، مديريت بانك مساعدت لازم را داشته باشد.
3-    در ارتباط با تامين منابع براي فاز تكميلي پروژه(خط رنگ و بدنه) و بر اساس طرح ارائه شده توافق گرديد كه بانك صنعت و معدن بر اساس 60درصد سهم بانك و 40 درصد آورده ساير سهامداران اقدام لازم معمول نمايد. مقامات استاني از منابع مربوطه آورده سهم 40 درصد را را كمك خواهند نمود.

اضافه مي گردد، در جلسه اي با حضور صادق عابدین، استاندار فارس، زمانیان، معاون برنامه ریزی استانداری فارس، قادری و ذوالانوار، نمایندگان شیراز، رضائی، نماینده جهرم، مرادی، نماینده نورآباد و رستم، محمد جانی، نماینده آباده و صفری، رئیس سازمان صنایع و معادن فارس، طرح ها و پروژه های صنعتی فارس در حضور  غضنفری و معاونینش مورد پی گیری قرار گرفت  و جلسه رسيدگي به امور ايرانخودرو فارس پس از اين جلسه در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار گرديد.

نظرات بینندگان