کد خبر: ۱۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۰

جزئیات غرق شدن شناور ایرانی در عمق ۷۰ متری خلیج‌فارس

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به حبس ۶ نفر از خدمه کشتی غرق شده در عمق ۷۰ متری خلیج فارس از مفقود شدن ۱۳ خدمه این شناور خبر داد.

۶ نفر از خدمه کشتی غرق شده خدماتی حامل تجهیزات فازهای پارس جنوبی در عمق ۶۰ تا ۷۰ متری آبهای خلیج فارس در یک اتاق محبوس شده اند و اکسیژن این افراد حداکثر تا چند ساعت آینده به پایان می رسد.پیگیری هاحاکی از آن است که با وجود اعزام شناور و بالگردها به دلیل نبود برخی از تجهیزات در منطقه حادثه نجات این افراد بسیار مشکل شده است.

سید پیروز موسوی در گفتگو با مهر درباره جزئیات حادثه غرق شدن شناور پشتیبانی در آبهای خلیج فارس با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در منطقه عسلویه، گفت: همزمان با عملیات انتقال نجات یافتگان شناور کوشا یک به ساحل عسلویه، ۲۰ دستگاه آمبولانس به اسکله خلیج نایبند اعزام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر اینکه تاکنون ۶۰ نفر از نجات یافتگان شناور یاد شده در مدت یک ساعت در مرکز اورژانس و کلینیک پزشکی منطقه ویژه پارس مداوا شده اند، تصریح کرد: این افراد بلافاصله در محل مهمانسرای سیراف و کمپ ۲ سازمان منطقه ویژه پارس اسکان داده شده اند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تعداد افراد مفقود شده این حادثه دریایی ۱۳ نفر گزارش شده است، بیان کرد: از این بین تعداد هشت خدمه خارجی و ۵ خدمه ایرانی بوده اند که در سطح آبهای خلیج فارس مفقود شده اند.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون ۶ نفر از خدمه این کشتی خدماتی در اتاق شیشه ای حبس شده اند، بیان کرد: این افراد در عمق ۶۰ تا ۷۰ متری زیر بستر خلیج فارس تا کمتر از ۲۴ ساعت اکسیژن برای زنده ماندن دارند.

موسوی با بیان اینکه اعزام شناورهای خدماتی، بالگرد و غواصان حرفه ای به سطح منطقه حادثه برای امداد و نجات افراد حادثه دیده آغاز شده است، تاکید کرد: پیش بینی می شود تا پیش از به پایان رسیدن اکسیژن آنها عملیات امداد و نجارت افراد محبوس شده در اعماق خلیج فارس انجام شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اظهار بی اطلاعی از دلایل وقوع این حادثه در خلیج فارس، خاطر نشان کرد: به زودی دلایل فنی این حادثه و آمار دقیق تلفات جانی آن اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر، بعد از ظهر دیروز یک فروند کشتی حامل تجهیزات فاز ۱۲ پارس جنوبی در نزدیکی خلیج نایبند به دلیل نقص فنی غرق شده است که تاکنون گروهای امداد دریایی، غواصان و بالگرد برای امداد و نجات به خدمه این کشتی به منطقه حادثه اعزام شده اند.

تاکنون هیچگونه آمار رسمی درباره دلایل این حادثه نفتی در نزدیکی بندر عسلویه و همچنین تعداد کشته شادگان این حادثه از سوی سازمان های ذیصلاح منتشر نشده است.این کشتی باری متعلق به یکی از شرکتهای پیمانکاری شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران ( دریا کوش) است.

هم اکنون یک کمیته بحران متشکل از شرکتهای نفت و گاز پارس، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی، شرکت ملی نفتکش، بهداشت و درمان صنعت نفت، سازمان منطقه ویزه اقتصادی انرژی پارس، سازمان دریانوردی و پایانه های نفتی برای بررسی دلایل این حادثه تشکیل شده است.

محمد راستاد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر درباره این حادثه گفته است: با وقوع حادثه بلافاصله عملیات تجسس و نجات دریایی با بهره گیری از چندین فروند یدک کش و شناور ناجی تحت مدیریت مرکز تجسس و نجات دریایی اداره بنادر و دریانوردی عسلویه آغاز شد که تاکنون ۶۰ نفر از سرنشینان این شناور نجات یافته اند.به گفته وی هم اکنون عملیات تجسس و نجات دریایی و هوایی با به کارگیری چندین شناور و یک بالگرد که از جزیره کیش به عملیات تجسس و نجات پیوسته برای یافتن ۱۲ سرنشین دیگر این شناور ادامه دارد.

نظرات بینندگان