کد خبر: ۱۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۰

گزارش کامل از تجمع دانشجویان ایرانی حامی قیام وال استریت

دانشجویان دانشگاه‌های تهران در حمایت از قیام وال استریت، امروز در مقابل سفارت سوئیس(دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران) تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه‌های تهران در حمایت از قیام وال استریت و در اعتراض به سرکوب شدید این اعتراضات از سوی دولت‌مردان آمریکایی و اروپایی از ساعت 15 امروز شنبه در مقابل سفارت سوئیس(دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران) تجمع کرد.

دانشجویان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر کاپیتالیسم، مرگ بر سرمایه‌داری و دانشجوی مبارز حمایتت می‌کنیم از قیام مردم آمریکا و اروپا و جنبش وال استریت حمایت کردند.

تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامینی چون جنبش 99 درصد،‌ فروپاشی وال استریت یعنی نظام سرمایه‌داری فرو خواهد ریخت، پایان سرمایه‌داری و پلاکاردهایی به زبان انگلیسی در حمایت از جنبش وال استریت، نسبت به سرکوب شدید این اعتراضات توسط دولت‌مردان آمریکا و اروپا اعتراض کردند.

*حضوری: نابودی اسرائیل به یک دغدغه جهانی تبدیل شده است

مصطفی حضوری مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در جمع دانشجویان تجمع‌کننده گفت: اکنون شاهد اعتراضات مردمی نسبت به وضعیت نابسامان اقتصادی، سیاسی و اخلاقی هستیم.

وی افزود: خوشحالی ما نه از سرکوب مردم کشورهای اروپا و آمریکا است. رسانه‌های صهیونیستی، ‌اروپایی و آمریکایی اعتراضات اجتماعی و دانشجویی آمریکا و اروپا را بایکوت خبری کرده‌اند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: خوشحالی ما از این بابت است که مردم دنیا اعم از جوانان، اساتید و دانشگاهیان بیدار شده و طبق ادعای خود از بهار کشورهای اسلامی الگو گرفته‌اند.

حضوری تصریح کرد: مردم کشورهای آمریکا و اروپا اکنون متوجه شده‌اند که تاکنون زیر یوغ مستکبران بوده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که اگر مردم مصر مبارک ظالم را به زیر کشیدند و قذافی دیکتاتور کشته شد، آنان نیز می‌توانند نظام‌های دیکتاتور خود را نابود کنند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه استبداد نظام‌های غربی به واسطه ظلم به مردم مستضعف جهان است، اظهار داشت: پیام مردم دنیا این است که دیگر نمی‌توانند تحت تسلط یک درصد از حاکمیت قرار بگیرند و نمی‌توانند مشاهده کنند که سرمایه‌هایشان در بورس‌ها و شرکت‌های اروپایی و غربی تبدل به بمب شده و بر سر مردم عراق و افغانستان فرو می‌ریزد.

وی افزود:‌ وال استریت برای مردم کشورهای غربی خاطرات خوبی داشته و این مرکز تجاری محلی برای تجمع سرمایه‌های مردم کشورهای غربی بوده است اما این سرمایه‌ها در راه‌های دیگری خرج می‌شود. دولت‌مردان اروپایی و آمریکایی برای افزایش رفاه عمومی مردم خویش تاکنون هیچ حرکتی انجام نداده‌اند.

این فعال دانشجویی تأکید کرد: کشوری که سازمان ملل متحد را در خود جای داده و اجازه تصمیم‌گیری جهانی را به خود می‌دهد، اکنون روزنامه‌ها و رسانه‌های خود را از درج مطالب مربوط به اعتراضات مردم اروپا و آمریکا منع می‌کند.

وی با اشاره به آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی در میدان وال استریت آمریکا گفت: اکنون نابودی اسرائیل یک دغدغه جهانی است و آرزوی دانشگاهیان دنیا نابودی این غده سرطانی است.

حضوری تصریح کرد: دانشجویان ایرانی اجازه ندادند آمریکا در کشورمان سفارتی داشته باشد و مخالف سلطه‌گری‌های این کشور هستند و زیر بار ارتباط یک طرفه با آمریکا نخواهند رفت.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه دیگر با پنهان کردن ضعف‌های نظام لیبرال دموکراسی نمی‌توان به جهان حکومت کرد، گفت: ما به دنبال جهانی بدون ظلم و بدون جنگ و خونریزی هستیم و نمی‌خواهیم تنها یک درصد اقشار سرمایه‌دار بر دنیا حکومت کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نظام سرمایه‌داری در حال فروپاشی است و به زودی فروپاشی این نظام را خواهیم داد.

*شمسایی: مردم آمریکا بدون توجه به جنجال‌های دولت‌مردان خود به قیام‌شان ادامه دهند

در ادامه این تجمع رامین شمسایی عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند این بیداری در خاورمیانه تا قلب اروپا نیز ادامه خواهد یافت و اکنون شاهد تحقق این امر مهم هستیم.

وی افزود: سران غرب پول نفت‌ کشورهای مستضعف و سرمایه‌های مردم کشور خود را صرف بمب و موشک کرده و بر سر مردم مستضعف جهان می‌ریزند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: حکومت مردم بر مردم، همان حکومت مردم‌سالاری دینی است که باید دولت‌مردان آمریکایی و اروپایی به این نتیجه برسند که دیگر نظام سرمایه‌داری جایی در دنیا ندارد.

شمسایی تصریح کرد: اکنون رسانه‌های غربی چه نقشی را ایفا می‌کنند؟ چرا از پوشش تصویری و خبری قیام وال استریت خودداری می‌کنند؟ پاسخ آنها به این سانسور خبری چیست؟

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی اظهار داشت: درخواست دانشجویان ایرانی از مردم آمریکا و اروپا این است که به جنبش اعتراضی خود ادامه دهند و به جار و جنجال‌های دولت‌مردان خود توجهی نکنند.

*ایزدی: بیداری وال‌استریت اگر سرکوب هم شود از بین نمی‌رود

فؤاد ایزدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه این تجمع گفت: مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید داشته‌اند که اگر مردم اروپا و آمریکا به این نکته توجه کنند که یک درصد قشر سرمایه‌دار همان صهیونیست‌ها هستند، تحولات عظیمی در اروپا و آمریکا رخ خواهد داد و نظام سرمایه‌داری به سمت فروپاشی خواهد رفت.

وی افزود: در سال 2008 هزینه انتخاباتی در آمریکا 5 میلیارد دلار بود و در سال 2012 نیز پیش‌بینی شده است که هزینه برگزاری انتخابات در این کشور 7 تا 8 میلیارد دلار شود که هزینه این انتخابات را یک درصد قشر سرمایه‌دار آمریکایی پرداخت می‌کند.

ایزدی خاطرنشان کرد: سرمایه‌داران آمریکایی با پرداخت این مبالغ می‌خواهند دولتمردان آمریکا نیازهای آنان را برطرف کنند که دولتمردان آمریکایی تنها نیازهای یک درصد قشر سرمایه‌دار یا همان صهیونیستی آمریکا را تامین می‌کنند و به 99 درصد نیازهای مردم این کشور توجهی ندارند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد:‌ در آمریکا اکنون شاهد بیداری هستیم و مردم آمریکا در وال استریت تجمع کرده‌اند و اعلام می‌کنند که حرکت آن‌ها تنها یک جنبش اجتماعی نیست بلکه یک بیداری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: در سایت جنبش و قیام وال استریت هدف معترضان توضیح داده شده و اعلام شده است که 99 درصد مردم آمریکا از حرکت‌ها و تاکتیک‌های بیداری اسلامی در منطقه الگو گرفته‌اند.

ایزدی افزود: یک درصد قشر سرمایه‌دار آمریکایی همواره اسلام‌هراسی را تبلیغ می‌کنند و اکنون مردم آمریکا به پاخاسته و اعلام می‌کنند ما از بیداری مسلمانان درس آموخته‌ایم.

وی در ادامه گفت:‌ اگر بخواهیم به تاریخ آمریکا رجوع کنیم دولت این کشور در سرکوب تجمعات مردمی موفق بوده است و احتمال اینکه دولت آمریکا با روش‌هایی خاص جنبش وال استریت را سرکوب کند بسیار است اما در آمریکا حرکتی ایجاد شده که اگر سرکوب هم بشود دیگر از میان نخواهد رفت.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مردم آمریکا با تشکیل جنبش وال استریت خواهان براندازی سیستم و اثبات نظام خود هستند، تاکید کرد: مردم آمریکا با تجمع در خیابان‌های این کشور خواهان ایجاد دموکراسی واقعی در این کشور هستند.

وی افزود: دانشجویان ایرانی باید با جنبش وال استریت همراهی کرده و از این جنبش اعلام حمایت کنند و برای نمونه دانشجویان کشور ما می‌توانند با رجوع به سایت‌های اینترنتی از این قیام حمایت کنند.

ایزدی خاطرنشان کرد: دانشجویان کشور ما باید خود را جدی بگیرند و باید توجه داشت که همواره حرکت‌های مردم از ایران اسلامی آغاز شده و تأثیری که این تجمع دانشجویی دارد، در دنیا مطرح خواهد بود.

فؤاد ایزدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پایان سخنان خود مطالبی را در حمایت از جنبش و قیام وال استریت به زبان انگلیسی بیان داشت.


*فیروزکوهی: بدهی 14 تریلیونی آمریکا با اتهام‌زنی به ایران پر نمی‌شود

مهدی فیروزکوهی یکی از فعالان دانشجویی در تجمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران در حمایت قیام وال استریت که بعدازظهر امروز شنبه مقابل سفارت سوئیس برگزار شد، گفت: در طول تاریخ فرافکنی‌های آمریکا نشان از آن داشته که برای موازنه قدرت دست به هر شرارتی می‌زند.

وی افزود: تاریخ آمریکا با کشتار میلیونی مردم مستضعف جهان عجین شده است و بدهی 14 تریلیون دلاری آمریکا با حرکت‌های کودکانه دولت‌مردان این کشور پر نخواهد شد.

فیروزکوهی خاطرنشان کرد: همان‌طور که خاورمیانه علیه آمریکا شورید، اکنون مردم آمریکا بر علیه دولت‌مردانشان شوریده‌اند.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: اگر فروپاشی شوروی صورت‌بندی جهان را به نفع آمریکا رقم زود، اکنون استراتژی خاورمیانه علیه آمریکاست.

وی تصریح کرد: آمریکا صدای سوزش خود را اکنون بر سر مردمش خالی می‌کند و دولت‌مردان این کشور عادت دارند مشکلاتشان را با سایر کشورها تقسیم کنند اما اکنون نمی‌توانند در خاورمیانه حرکتی انجام دهند تا معادلات به نفع‌شان رقم بخورد.

فیروزکوهی تأکید کرد: اکنون حقوق بشر دستاویزی برای آمریکا شده اما دانشجویان ایرانی نشان داده‌اند که در تمام عرصه‌ها پیشتاز و پیشگام بوده‌اند و به نمایندگی از 4 میلیون دانشجوی ایرانی اعلام می‌کنیم که برای امدادرسانی به مستضعفان جهان آماده‌ایم.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: پیروزی مستضعفان جهان وعده قطعی خداست و قطعاً یک درصد قشر سرمایه‌گذار و صهیونیست نابود خواهد شد.

در ادامه این تجمع، دانشجویان با فزیادهای الله‌اکبر پرچم رژیم‌صهیونیستی را در مقابل سفارت سوئیس به آتش کشیدند.

در این تجمع رسانه‌های داخلی و خارجی به صورت پرشور حضور داشتند.

*بیانیه پایانی: تهدیدهای تحریمی و نظامی آمریکا علیه ایران گزافه‌ای بیش نیست

در پایان این تجمع بیانیه پایانی دانشجویان تجمع‌کننده توسط یکی از فعالان دانشجویی به شرح ذیل قرائت شد:

این مسئله آمریکا، مسئله مهمی است. این چیزی که به عنوان، جنبش وال استریت، مردم آمریکا را به هیجان آورده، مهم است سعی کردند این را کوچک نشان بدهند. الان هم سعی می‌کنند کوچک نشان بدهند...، خود همان کسانی که آنجا جمعند، این چندین هزار نفری که در نیویورک در وال‌استریت جمع شده‌اند - و اشباه آنها در شهرهای دیگر و ایالات دیگر آمریکا، آنها را مجبور کردند، لذا حالا به این حادثه اقرار می‌کنند. البته می‌خواهند موج‌سواری کنند، اما قضیه، قضیه مهمی است.(امام خامنه‌ای)

تاریخ وارد صفحه دیگری شده است. صفحات تاریخی که معاصران نمونه‌ای برای آن سراغ ندارند. حوادث سرنوشت‌ساز تاریخی به سرعت و ناباورانه یکی پس از دیگری به وقوع می‌پیوندند و دنیا در یک پیچ ‌تاریخی قرار گرفته است.

تمام دنیا، غرب و شرق، عرب و غیر عرب، از آمریکا تا خاورمیانه و ژاپن، بیدار شده است. مستضعفان عالم دست به اعتراض برده‌اند و ظالمان شیطانی انگشت بر دهان مانده‌اند که تمام منافع و نقشه‌های قدرت‌طلبانه‌شان در حال نابودی است.

جنبش دانشجویی ایران، در این برهه حساس و تاریخی که هم امید به آینده دارد و هم بیم از انحراف این بیداری جهانی دارد، مواضع اصولی و انقلابی خود را بار دیگر در جلوی دفتر حافظ منافع دولت شیطانی آمریکا اعلام می‌دارد:

۱- تسخیر مراکز ظالمانه جهان، جنس جدیدی از حرکت مستضعفین است که پس از تسخیر سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۹۷۸ و تسخیر سفارت رژیم‌صهیونیستی در قاهره در سال ۲۰۱۱، این بار وال‌استریت را اشغال کردند و ادامه خواهد داشت البته آنچه رخ داد حاصل آن چیزی است که در تفکر الهیون جهان پیش‌بینی بود. نظام اقتصادی ناعادلانه مبتنی بر منفعت طلبی محکوم به فناست.

امروز شعار اصلی معترضین، حاکمیت یک درصد بر ۹۹ درصد است که این نظام سرمایه‌داری را نمی‌پذیرند. امروز مردم آمریکا می‌بینند که شغل و درآمدی ندارند اما توپ و تانک دولتشان بر سر مردم و زنان افغانستان می‌ریزد و هزینه‌های هزار هزار میلیارد دلاری جنگ در عراق و افغانستان و لیبی بر شانه مردم آمریکا فشار می‌آورد. کشوری که وام‌های بدون عوض به سران عربی خاورمیانه می‌دهد، القاعده، پ‌ک‌ک، پژاک، گروهک ریگی معدوم و دیگر گروهک‌های تروریستی را تغذیه می‌کند.

سیستم اقتصادی کاپیتالیسم به بن‌بست رسیده و سرانجامی جز فروپاشی فرا روی آن نیست. سوزاندن پرچم کشور رژیم‌صهیونیستی نشانه آشکاری است که جنبش تازه تاسیس «تسخیر وال‌استریت» ریشه را به درستی یافته است و کیست که نداند جز صهیونیست‌های نیویورک‌نشین، آنان که صاحبان چاه‌های نفت و معادن‌اند مانعی برای حرکت اصلاحی معترضان نیستند. جنبش دانشجویی این اتفاق را یک امر قهری و طبیعی می‌داند و بسیار زودتر چنین روزی را انتظار می‌کشید.

۲- دولت‌های غربی به خصوص آمریکا، انگلیس، یونان و ایتالیا حق ندارند در مقابل اعتراضات آرام و به حق مردم خود دست به خشونت ببرند. مردمی که با حق آزادی به نظام بیمار امپریالیسم غرب معترض هستند و به جهانیان اعلام می‌کنند نباید مورد سانسور رسانه‌ها قرار گیرند. سانسور بیداری جهانی علیه سرمایه‌داری، اینک توسط رسانه‌هایی صورت می‌پذیرد که صاحبان صهیونیست آن، سال‌هاست حق ملت‌های جهان را ضایع نموده‌اند.

خشونت در برابر مردم و بایکوت آن‌ها، خود نتیجه دیگر خودکامگی دولت‌مردان آمریکایی است که با پشتیبانی لابی‌های صهیونیستی، حق اعتراض و آزادی مردم آزاده آمریکا و دیگر کشورهایی معترض را گرفته‌اند. جنبش دانشجویی ایران نسبت به اقدامات وحشیانه دولت‌ها در برابر مردم اعتراض نموده و سلب حقوق شهروندی و آزادی ملت آمریکا را محکوم می‌کند.

۳- اتهام دولت آمریکا در مورد ترور سفیر عربستان در آمریکا ادعایی بی‌دلیل و واهی است. پس از چندین روز از رخ دادن این حادثه، هنوز هیچ مدرک متقنی از اثبات نقش ایران در این پرونده وجود ندارد و البته با کمی تأمل علت این اتهام‌زنی‌ها مشخص می‌شود:

اولاً به بیراهه بردن ذهنیت مردم از شکل‌گیری جنبش تسخیر وال استریت و گسترش آن در تمام ایالت‌های آمریکا و رهایی از بن‌بست نظام سرمایه‌داری است که سعی دارند با خرید زمان و فرار به جلو، سیاست‌های صهیونیستی - آمریکایی خویش را اعمال کنند و می‌خواهند با متهم کردن کشورهای مستقلی چون ایران و سوریه سمت و سوی جنبش وال‌استریت را تغییر دهند.

دوم، خارج نمودن اسرائیل از فشار و بن‌بستی که به صورت مفتضحانه‌ای در آزادی گروگان صهیونیستی این رژیم آشکار شد. دولت‌های غربی تمامی تلاش خود را برای حفظ و سرپا نگه داشتن این رژیم کودک‌کش مجعول صرف می‌کنند و در این راه هیچ حقی برای اکثریت مردم خویش قائل نیستند.

سوم: ترس از نقش‌آفرینی و الگو شدن جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه و مسلمانان جهان در بیداری اسلامی بود که پس از دو همایش موفقیت‌آمیز بیداری اسلامی و انتفاضه فلسطین، نقش پررنگ جمهوری اسلامی را به غرب فهماند.

چهارم، همسویی عربستان با آمریکا که او هم به هر حال جایگاه خود را در کنار دیکتاتورهای دیگری چون حسنی مبارک زندانی، بن علی فراری و سرهنگ قذافی معدوم می‌بینند و همه‌گونه هزینه‌ای می‌کند تا در کشور مستبد خویش این بیداری به جریان بیافتد. دولت دیکتاتور عربستان بداند دیر یا زود به سرنوشت محتوم خویش که نابودی سلطنت مستکبرانه آن کشور است دچار خواهد شد و سرزمین وحی از چنگال این ظالمان مدعی خدمت حرمین شریفین آزاد خواهد شد.

۴- جنبش دانشجویی اقدام قضایی علیه ایران در مورد این اتفاق یا اتهامات دوباره علیه استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی را به شدت محکوم می‌کند. تهدیدهای تحریمی و حتی نظامی هم، سخنان گزافه‌ای است که بارها از سوی دولت‌مردان خوان‌خوار آمریکایی و صهیونیستی شنیده‌ایم و هم ما می‌‌دانیم و هم آنان می‌دانند که در صورت تحقق آن که بسیار بعید به نظر می‌رسد. پیروزی نهایی با جبهه حق و ملت ایران است.

از مسئوان قضایی کشورمان هم به جدّ خواهانیم تا حقوق ایران را در محاکم و دادگاه‌های داخلی و بین‌المللی در زمینه اتهامات وارده از سوی دولت‌مردان آمریکایی پیگیری نمایند.

۵- خطاب دیگر به عناصر داخلی و به اصطلاح روشنفکر است که آب در هاون دشمن می‌کوبند و روزی که رهبرمان امام خامنه‌ای، فرمودند که حرکت منطقه بیداری اسلامی است، به تمسخر گرفتند و دیدند آنچه در مصر رخ داد و آنچه در یمن و تونس و بحرین اتفاق می‌افتد و جز اسلام‌خواهی چیز دیگری نمی‌خواهند.

خطاب به عده قلیلی است که هر روز از ضعفشان برای پایان نظام مقدس جمهوری اسلامی لحظه‌شماری می‌کردند و خطاب به کسانی که در مورد آخر که رهبرمان به بیداری در اروپا اشاره کردند باز نیش تمسخرشان باز شد. آنچه امروز رخ می‌دهد چیست؟ غیر از بیداری جهانی است؟ غیر از حرکت جمعی بشر برای نابودی نظام سرمایه‌داری غرب است که هنوز شما در دانشگاه‌ها برای ارزش‌های آن له له می‌زنید؟ به خود آئید. مستقل فکر کنید و بدانید که فلله‌العزه جمیعا.

در نهایت تمام ملت‌ها و دولت‌های جهان بدانند که همان‌گونه که کمونیسم به موزه پیوست، نظام سرمایه‌داری و لیبرالی نیز به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست و تنها راه سعادت بشر که همان خداگرایی و دین‌محوری است، جایگزین آن خواهد شد و این امر قطعاً محقق خواهد شد. با آمادگی بشری و به دست مهدی موعود (عج) یگانه منجی عالم بشریت و از نسل پاک پیامبران قدیس چون موسی(ع)، عیسی(ع) و حضرت محمد(ص)، رحمة للعالمین و پیامبر خاتم.
انتهای پیام/20

نظرات بینندگان