کد خبر: ۱۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۰

ازدواج دو فلسطيني در زندان+عکس

 نزار از اعضاي جنبش فتح و متولد روستاي نبي صالح در كرانه رود باختري است كه مقامات رژيم صهيونيستي وي را به خاطر همكاري در عمليات كشتن يك شهروند اسرائيلي در دهه 90 به حبس ابد محكوم كرده بودند. احلام نيز از جنبش اسلامي حماس است كه به خاطر همكاري با يك فلسطيني در اجراي عمليات شهادت طلبانه در يكي از رستوران هاي رژيم صهيونيستي در سال 2001 ميلادي به 16 سال حبس محكوم شده بود.

 

نزار (38ساله) و احلام (31ساله) از خانواده تميمي در انتظار آزادي از زندان هاي رژيم صهيونيستي هستند تا زندگي مشترك خود را ادامه دهند ولي رژيم صهيونيستي احلام را براي آزادي به اردن فرستاد؛ در نتيجه خانواده آنها در اردن و كرانه رود غربي براي استقبال از آنها پراكنده شدند.

\'محمود تميمي\' برادر نزار مي گويد كه من قبل از اينكه احلام زنداني شود وي را در اردن ديده بودم و او از من در سال 1998ميلادي خواست تا براي وي از دانشگاه \'بيرزيت\' نابلس واقع در كرانه غربي رود اردن پذيرش بگيرم؛ من نيز اين كار را انجام دادم و احلام براي ادامه تحصيل وارد اراضي فلسطين شد. در همان سالها محمود دستگير و به 4 سال زنداني محكوم شد و احلام نيز در سال سوم دانشگاه بازداشت شد كه او نيز به 16سال زندان محكوم شد.

محمود در زندان برادرش نزار را مي بيند و از خوبي ها و روحيه مقاوم احلام سخن مي گويد؛ نزار نيز از طريق صليب سرخ نامه هايي درخصوص شرايط خود براي احلام مي فرستد و پس از يك جلسه ديدار مشترك، نهايتا نزار با ارسال نامه اي از خانواده خود خواست تا از خانواده احلام خواستگاري كنند؛ در حالي كه هر دوي آنها در زندان به سر مي بردند ولي هرگز براي رسيدن به يكديگر نااميد نشدند.

5 سال پيش خانواده نزار از خانواده احلام خواستگاري كرد ولي طبق گفته \' افتخار عارف\' برادر احلام اميدواري براي آزادي آنها نبود ولي در حال حاضر شاهديم كه اسامي آنها در ليست آزادي اسيران قرار دارد و ما نيز تصميم گرفتيم در اردن و منطقه نبي صالح براي آنها مراسم عقد برگزار كنيم و بعد از آن نيز مراسم ازدواج آنها را برگزار خواهيم كرد.

خانواده احلام توانستند كارت شناسايي فلسطيني براي وي ترتيب دهند تا احلام كه قبل از آن كارت فلسطيني نداشت به راحتي بتواند بعد از آزادي در اردن به فلسطين برگردد.

\'حلمي تميمي\' خواهر زاده احلام نيز كه در كميته مبارزه با شهرك سازي در روستاي نبي صالح كار مي كند، مي گويد كه نزار هم بدون درنظر گرفتن اقدامات امنيتي مي تواند به اردن برود تا بتواند در آنجا احلام و خانواده اش را ببيند.

هرچند چنين مواردي از پايان خوش و شادماني اين اسيران وجود دارد ولي اندوه برخي از خانواده هاي فلسطين به رغم ديدن اسيران آزاد شده آنها پاياني ندارد؛ از جمله آنها مي توان به وضعيت خانواده فخري برغوثي اشاره نمود كه پدر از زندان آزاد شده ولي فرزند وي كه به 27 سال زندان محكوم شده همچنان در زندان بسر مي برد.

\'فخري برغوثي\' بعد از 33 سال زندان در حالي كه بيشتر افراد خانواده وي درگذشتند به آغوش خانواده اش برمي گردد و \'هادي\' فرزند دومش كه در زمان زنداني شدن وي هنوز به دنيا نيامده بود به گرمي از پدرش استقبال مي كند.

نظرات بینندگان