دام تازه الجزیره
شبکه الجزیره انگلیسی در حرکتی خزنده تلاش میکند با شکستن تابوهای فرهنگی در کشورهای اسلامی، ذائقه زن مسلمان را تغییر دهد.
در همین راستا الجزیره اقدام به پخش فیلمی با موضوع نمایش مد و شوی لباس کرد که تمام مدلها و مانکنهای حاضر در آن ضمن پوشیدن لباسهای تنگ بدن نما و استفاده از آرایش غلیظ، محجبه نیز بودند.
این شبکه در ادامه، یکی از زنان دستاندرکار در تهیه این برنامههای مبتذل را به استودیو کشاند تا چنین وانمود کند که برنامههایی از این دست، طرفداران زیادی بین زنان مسلمان دارد، وی نیز ادعاهای خود را اینگونه مطرح کرده و گفت: «تعداد زیادی از زنان محجبه هستند، ولی دوست دارند با مد و فشن آشنا شوند.»
وی در ادامه ادعاهایش افزود: «همه سال میبینیم که به تعداد بازدیدکنندگان افزوده میشود، با این کار ما میتوانیم نیازهای 80 درصد دختران و زنان محجبه در مصر را بر آورده کنیم، دختران و پسران حق دارند ویدئو کلیپ های فشن محجبه را ببیند.»
گفتنی است در حالی شبکه الجزیره به چنین موضوعات مبتذل و پیش پا افتادهای میپردازد که روز گذشته روزنامه نیویورک تایمز در مقالهای پرده از واقعیتهای تلخ سوءاستفاده از زنان در غرب برداشت.
نیویورک تایمز در مقاله خود با اشاره به برگزاری چنین برنامههایی و اهداف پشت پرده آن نوشت: «در غرب هر ساله مسابقهای با عنوان انتخاب ملکه زیبایی برگزار میشود که هزاران دختر به امید انتخاب شدن در این مسابقه شرکت میکنند تا شاید مورد توجه فیلمسازان، دستاندرکاران آگهیهای بازرگانی و مدل لباس قرار گیرند.»
این مقاله میافزاید: «تنها معیار انتخاب شدن در این مسابقات ویژگیهای فیزیکی و جنسی است و به قول یکی از افراد برگزارکننده این مسابقات در آمریکا «ارزش دختران به زیبایی، جوانی و جذابیت جنسی آنها وابسته است نه طرز تفکر و یا سایر ویژگیها.»
ناگفته پیداست چه اهداف پیدا و پنهان در پس این برنامهسازیهاست، آنها میخواهند زنان و من جمله زن مسلمان را از هویت و شخصیت حقیقی خود دور کنند، وقتی موجودی این دو عنصر مهم را از دست داد بیاراده میشود در نتیجه راه هر نوع سوءاستفادهای از خود را باز میگذارد، از مصر یاد سخن به میان آمد آیا واقعیتهای امروز مصر این طور ایجاب می کند زنان مسلمان آن در این روزهای سرنوشتساز تاریخی خود را مشغول خیمهشببازی کنند؟
انتهای پیام/20