کد خبر: ۱۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۰

نمایش آثار هنری 9 هنرمند شیرازی در اکسپوی مالزی

آثار هنری 9 هنرمند شیرازی در پنجمین آرت اکسپوی مالزی به نمایش گذاشته می‌شود.

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، پنجمین آرت اکسپوی سالانه مالزی از 28 اکتبر تا اول نوامبر در حالی در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کوالالامپور برگزار می‌شود که آثار هنرمندانی مانند مرحوم محمدعلی شیوایی، محمد کاشانی، علی تن، سعید غلامی، حسن گلبن، محمد حسین اکبری، آرمین قبولی خوشرو، علیرضا بحرانی و زینب روستا از شیراز در آن به نمایش گذاشته می‌شود.
در این نمایشگاه که وزارت فرهنگ و هنر کشور مالزی آن را تدارک دیده است گالری هنر شیراز به عنوان نماینده ایران و از شیراز در این رخداد مهم هنری شرکت دارد.
گالری «شیراز» نیز، تاکنون نمایشگاه‌های موفقی در نقاط مختلف دنیا برپا کرده است که از میان آنها می‌توان به نمایشگاه‌هایی در کشور فرانسه و اتریش اشاره کرد.
این نمایشگاه با حضور 19 کشور جهان از جمله چین، اسپانیا، لهستان، سنگاپور، کره جنوبی و... برگزار می‌شود و 48 شرکت معتبر از اسپانسرهای این آرت اکسپو هستند.
سال گذشته این اکسپو با 2 هزار اثر از هنرمندان کشورهای فرانسه، اسپانیا، مجارستان، کره جنوبی، هند، ژاپن، چین، هنگ کنگ، ویتنام، تایلند، مغولستان، فیلیپین و مالزی برگزار شده بود.
نکته حائز اهمیت در اکسپوی امسال حضور 19 هنرمند ایرانی است، در حالی‌ که سال قبل ایران در این رویداد هنری شرکت نداشت.

نظرات بینندگان