کد خبر: ۱۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۰

زمان ثبت نام آرم طرح ترافیک 91

شکایت شهردار تهران از سفارت انگلیس به دلیل قطع ۳۱۰ درخت باغ قلهک، زمان ثبت نام آرم طرح ترافیک، گلایه شورای شهر از فرماندار تهران، فرو ریختن خانه چهار طبقه به دلیل باران و تعیین تکلیف واگن سوم خانم‌ها مهمترین اخبار حوزه شهری در این هفته بود.

شکایت شهردار تهران از سفارت انگلیس مهمترین خبر شهری این هفته بود. شکایتی که همراهی نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی و اعضای شورای شهر را نیز به همراه داشت.

محمد باقر قالیباف با بیان این که یکی از سیاه ترین پرونده هایی که در حافظه تاریخی مردم ایران وجود دارد، پرونده دولت انگلیس است گفت: نابودی بیش از ۳۰۰ درخت قدیمی در فاصله زمانی کوتاه اقدامی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد وبه همکارانم در شهرداری تهران ابلاغ می کنم در کوتاهترین زمان ممکن پرونده تخلفات سفارت انگلیس در باغ قلهک را به قوه قضائیه ارجاع داده و مطمئنم دستگاه قضایی با دقت، سرعت و قاطعیت نسبت به اعاده حقوق شهروندان اقدام خواهد کرد.

شهردار تهران افزود: واقعا جای تاسف است، دولت انگلیس که ژست حمایت از محیط زیست و توجه به ارزش های انسانی به خود می گیرد در اقدامی اینچنین، بدیهی ترین حقوق ملی و شهروندی مردم کشوری دیگر را نادیده می انگارد.

حمایت نمایندگان مجلس از شکایت شهرداری تهران

پس از اعلام شکایت شهرداری تهران از سفارت انگلیس در خصوص قطع درختان باغ قلهک نمایندگان مجلس نیز از این اقدام حمایت کرده و از قوه قضائیه درخواست کردند با حساسیت بیشتری این شکایت را دنبال کند.

اسماعیل کوثری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام به موقع شهرداری تهران در خصوص شکایت از سفارت انگلستان گفت: مدت زیادی از اتمام قرارداد بین ایران و انگلستان در خصوص باغ قلهک می گذرد، اما متاسفانه هنوز دولت این کشور اقدامی برای پس دادن باغ قلهک انجام نداده است. شهرداری به عنوان متولی شهر پیشگام باز پس گیری این حق کشورمان از سفارت انگلستان شده است، از این رو ضروری است که مسئولان قضایی و دیگر مسئولان مرتبط نیز اقدام عاجل کنند و با شهرداری همراه شوند.

حسین ابراهیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه گفت: شهردارتهران حق ملت و تاریخ ایران را از غاصبان بگیرد.

جریمه ۵۰۰ میلیونی برای قطه در ختان باغ قلهک

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در جلسه علنی شورای شهر تهران نیز از این اقدام شهرداری قدردانی کرد و گفت: کمیسیون ماده ۷ با قدرت اولین رای خود را مبنی جریمه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر کرد.

وی ادامه داد: سازمان فضای سبز شهر تهران و معاونت خدمات شهری و کمیسیون عمران شورا پس از گزارشات مردمی در خصوص تخریب درختان در باغ قلهک به سرعت پرونده را بررسی و پس از بازدیدی که از باغ قلهک داشتند متوجه شدند تعداد ۳۱۰ اصله درخت قطع شده است.

چمران تصریح کرد: نظرات کارشناسی به موقع صادر شد و پرونده به قوه قضائیه رفت و امیدواریم هرچه زودتر برخورد مناسب و قانونی در این رابطه انجام شود.

مرتضی طلایی،رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز از این اقدام به موقع شهرداری تقدیر کرد و گفت: امیدواریم بعد ازمدتها این پرونده به سرانجام برسد.

فاضلاب ۳۰۰ واحد مسکونی پای چنارهای خیابان ولیعصر

در حالی که کمیته ای برای محافظت از خیابان ولیعصر تشکیل شده است اما هر روز اخبار نگران کننده ای از وضعیت درختان قدیمی این خیابان به گوش می رسد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران این هفته به خبرنگار مهر گفت: فاضلاب بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی، تجاری و اداری وارد نهرهای خیابان ولیعصر می‌شود که این مسئله باعث صدمه دیدن چنارهای این خیابان تاریخی و افزایش حیوانات موذی به ویژه موش‌ها شده است.

حسین کلخورانی با بیان اینکه شبکه فاضلاب شهر تهران برای انتقال آب‌های سطحی به کانال‌های زیر سطحی طراحی نشده است گفت: طراحی شبکه فاضلاب تهران برای ۲۵ سال پیش است. این در حالی است که این طرح باید تغییر کند اما مسئولان سازمان آب و فاضلاب مصر به اجرای همان طرح قدیمی هستند.


باران تهران خانه‌ای ۴ طبقه را ویران کرد

باران این هفته شهر تهران خسارت جانی نیز به جای گذاشت. شدت باران سبب شد یک خانه ۴ طبقه در منطقه سهروردی فرو بریزد و ۲ نفر دراین میان جان خود را از دست بدهند.

مسئولان آتش نشانی در رابطه با این تخریب می گویند: این خانه ۴۰ ساله توان مقاومت در برابر بارانهای اخیر تهران را نداشته و صد در صد ویران شده است.

میزان تراکمهای تهاتر در دست مردم مشخص نیست

این هفته نیز در جلسه غیر علنی شورا بحث فروش تراکم سیار و سوال رئیس کمیسیون عمران شورا مطرح شد. سوالی که شهرداری نتوانسته بود پاسخ درستی به آن دهد.

در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: میزان تراکمهایی که در قالب تهاتر به مردم واگذار شده است، مشخص نیست. پاسخی که شهرداری تهران تهیه و به شورای شهر ارائه کرده است مربوط به تراکمهای واگذاری شده و کارسازی شده توسط شهرسازی و مناطق شهرداری تهران است و با آنچه که شورای شهر می خواهد متفاوت است. شورا می خواهد آمار تراکم واگذار شده به مردم در تهاترها را بداند.

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با اشاره به پاسخ شهردرای تهران به سئوالات برخی از اعضای شورای شهر در خصوص میزان تراکم موجود در دست پیمان کاران و مردم، گفت: در پی تذکرات پی درپی اعضای شورا در خصوص چگونگی و میزان تراکم واگذار شده به شهروندان پاسخ شهرداری صریح و روشن نیست.

زمان ثبت نام آرم طرح ترافیک سال ۹۱ اعلام شد

مدیرکل اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از شروع ثبت نام آرم ورود به محدوده طرح ترافیک سال ۱۳۹۱ از روز یکشنبه ۱۵ آبان ماه جاری خبر داد و گفت: ثبت نام به صورت کاملا اینترنتی از همان روز آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وحید نوروزی افزود: در سال آتی هم همانند سال قبل تمام متقاضیان آرم از جمله خبرنگاران بایستی الزاما ثبت نام اینترنتی داشته باشند و صدور حتی یک فقره آرم بدون ثبت نام اینترنتی، پرداخت اینترنتی عوارض شهرداری، کنترل معاینه فنی به صورت کاملا آنلاین و پرداخت وجه آرم به صورت الکترونیکی و غیر حضوری امکان پذیر نخواهد بود.

روز سخت فرماندار در شورا

این هفته فرماندار تهران برای نخستین بار میهمان شورای شهر تهران بود. اعضای شورای شهر که به دلیل اعتراضات فرمانداری به مصوباتشان گلایه های بسیاری داشتند روز سختی را برای فرماندار رقم زدند.

رئیس شورای روند حل مشکلات شهری را با وجود اعتراضات فرمانداری طولانی ارزیابی کرد و گفت: نباید انرژیهایی که می تواند صرف سازندگی شود را به هدر داد اگر در مواردی اعتراض ضرورت دارد ما مصوبات را اصلاح می کنیم اما نباید با اعتراضات بیشمار زمان را هدر داد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به برخی از فشارهای سیاسی که برای اجرایی کردن مصوبات شورای شهر اعمال می شود، گفت: به ادامه فعالیت شورا در آینده امیدوار نیستم.

رسول خادم با اشاره به فعالیتهای برخی از نهادها در خصوص جلوگیری شورا از ظرفیتهای قانونی خود گفت: از زمانی که شوراها توانسته اند اقتدار و جدیت خود را در زمینه حل مشکلات مردم نشان دهند برخی که خود را در رقابت با شورا می بینند تلاش کردند در مقابل فعالیتهای شورا بایستند که مصادیق آن نیز بسیار است به اعتقاد آنها شورا وصله ناجور این نظام مدیریتی است.

به گفته خادم ، دولتها همیشه از مشکلات مردم عقب هستند و برای پر کردن این عقب افتادگی برای شوراها مشکل ایجاد می کنند.بخشی از مخالفتهای فرمانداری با شورا جنبه سیاسی دارد و در واقع می خواهد شورا پای خود را بیش از گلیمش دراز نکند.

در این جلسه طلایی از فرماندار خواست که مصوبه انتخاب شهروند نمونه را زودتر تایید کنند که مورد فرماندار در پاسخ به وی گفت:ممکن است فردی انتخاب شود که سابقه قضایی داشته باشد و باید رد این زمینه دقت لازم را کرد.

مسجد جامعی نیز به کنایه گفت: هرکس ممکن است در انتخاب خود اشتباه کند مانند انتخاب رئیس بانک ملی.

تعیین تکلیف واگن سوم خانم‌ها

بیش از یکماه است که واگن سومی به طور آزمایشی به سهم مسافران خانم مترو افزوده شده است اما به دنبال ورود برخی مردان به این واگن مدیران مترو تصمیم گرفته‌اند این واگن به دو بخش تقسیم شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در خصوص واگن سوم خانم ها به مهر گفت: نیمی از ظرفیت واگن دوم انتهایی قطار ها به خانم ها اختصاص می یابد.

وی با تاکید بر این که پس از نصب این سازه ها اجازه ورود آقایان به این بخش از واگن وجود ندارد می گوید: خانم ها می توانند از درهای واگن خود وارد قطار شوند و از بخش اضافه شده استفاده کنند.

قلی ها با تاکید بر این که از ورود آقایان به این بخش جلوگیری می شود می گوید: ماموران ما از این پس اجازه استفاده اقایان به این بخش را نمی دهند.


نظرات بینندگان