کد خبر: ۱۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۰

برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس فارس

فائز چراغ‌سحر، پیش از ظهر امروز در همایش توجیهی مسئولان ادارات آموزش و پرورش، هلال احمر، اورژانس و معاونان فرمانداری‌های استان فارس، با اشاره به موقعیت جغرافیایی و جایگاه استان فارس در وقوع بلایای طبیعی اظهار داشت: بیش از 90 درصد از استان فارس در خطر وقوع حوادث و بلایای طبیعی قرار دارد و به همین لحاظ، باید از سایر راهکارهای پیشگیری کننده و کاهش خسارات بهره‌گیری کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس استان فارس خبر داد و افزود: به منظور افزایش آگاهی و توان کاهش خسارات جانی و مالی، مانور سراسری زلزله در هشتم آذر‌ماه سال جاری و همزمان با سراسر کشور در مدارس استان فارس برگزار می‌شود.
وی ابراز داشت: آمار سال‌های گذشته حاکی از وقوع بیش از 130 زلزله با قدرت بیش از 5،7 ریشتر و در کشور و تلفات جانی بالای 140 هزار نفر است و به همین دلیل باید از ظرفیت دانش‌آموزان برای آموزش و کاهش اثرات وقوع زلزله بهره‌گیری کنیم.
چراغ سحر تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و آمادگی برای انجام واکنش‌های سریع و کاهش تلفات جانی در مقابل زلزله، از جمله اهداف اصلی ما برای برگزاری همایش‌های آموزشی است.
به گزارش فارس، همایش توجیهی مسئولان ادارات آموزش و پرورش، هلال احمر، اورژانس و معاونان فرمانداری‌های استان فارس با سخنرانی پروفسور رشیدابن عیسی مشاور سابق در سازمان یونسکو و همچنین محمد مهدوی فرد دبیر مانور سراسری زلزله در سالن شهید امامی استانداری فارس پایان یافت.

نظرات بینندگان