کد خبر: ۱۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۰

پرداخت نصف دیه به دانش آموزان دختر آسیب دیده درودزن مرودشت، تكذیب شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرودشت ، موضوع پرداخت نصف دیه به دانش آموزان دختر آسیب دیده را تكذیب كرد و گفت: وجوه دیه ، متناسب با میزان آسیب و گواهی پزشك بین شش دانش آموز دختر و دو دانش آموز پسر صدمه دیده از حادثه آتش سوزی كلاس درس دبستان روستای درود زن ، تقسیم شد.

غلامحسین چمن سرا، یكشنبه در گفت و گو با ایرنا ، با اشاره به این كه ، مبنا و ملاك توزیع این دیه ، گزارش پزشكی قانونی و میزان آسیب بوده است ، اظهار داشت: 709 میلیون تومان دیه هشت دانش آموز آسیب دیده بخش درود زن مرودشت كه ازسوی آموزش و پرورش به حساب دادگستری این شهرستان واریز شده بود، به طور كامل به آنان پرداخت شد.

وی افزود:این دیه می بایست سه سال قبل پرداخت می شد واگر چه با تاخیرانجام شدلیكن دادگستری شهرستان مرودشت، به محض دریافت، سریعا نسبت به اجرای حكم و پرداخت آن اقدام كرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرودشت در بخش دیگری از مطالب خود گفت: هم اینك مدارسی در این شهرستان وجود دارد كه 45 سال ازعمر آنها سپری می شود و افزون بر این اكثر مدارس در روستاهای این منطقه برای گرم كردن كلاس های درس در فصول سرد سال از بخاری نفتی استفاده می كنند كه ضروری است هر چه سریع تر برای تعویض آنها اقدام شود.

چمن سرا ادامه داد: این موضوع به صورت شفاهی به معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان مرودشت بیان شده است.

درسوم آذرماه سال 85 ، هشت دانش آموز مدرسه ابتدایی روستای درود زن شامل شش دختر و دو پسر بر اثر واژگون شدن بخاری علاء الدین غیر استانداردی كه برای گرم كردن كلاس از آن استفاده می شد ، دچار سوختگی های شدید از قسمت صورت و دست شدند به گونه ای كه یكی از این دانش آموزان 10 و دیگری پنج انگشت خود را از دست داده است.

شهرستان مرودشت در فاصله 45 كیلومتری شمال شیراز، واقع شده است

نظرات بینندگان