کد خبر: ۱۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۰

تجارت سنگ های قیمتی در شیراز رونق خواهد گرفت

معاون استانداری فارس با اشاره به صنعت جديد و نوپاي فرآوري سنگ هاي قيمتي، گفت: رشته گوهرشناسي و صنعت گوهرتراشي قابليت بسيار بالايي براي ايجاد اشتغال و توليد ثروت دارند و ما در استان فارس بايد به صورت ويژه به اين صنعت توجه نمائيم

گزارش روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، دكتر محمدتقي زمانيان، در جلسه كارگروه تخصصي اقتصادي استان فارس ادامه داد: مذاكراتي با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، صورت گرفته است كه بر اساس آن شهرشيراز به عنوان مركز تجارت سنگ هاي قيمتي كشور تعيين گردد.

وي افزود: در همين راستا، به زودي موزه سنگ هاي قيمتي در شيراز برپا خواهد شد و اين مركز فرهنگي، توجه بيشتر به سنگ هاي قيمتي و آشنايي مردم با اين صنعت را موجب خواهد شد.

دكتر زمانيان گفت: يكي از مهمترين مسائل در پيشرفت اين صنعت، آموزش علمي گوهرشناسي است كه بايستي با مشاركت سازمانهايي همچون فني و حرفه اي، جهاد دانشگاهي و ميراث فرهنگي، امكان آموزش همگاني آن را فراهم آورد.

معاون برنامه ريزي استانداري فارس با اشاره به ارتباط مناسب فارس با همه مناطق كشور و همچنين تعامل گسترده با كشورهاي عربي حوزه خليج فارس، ابراز اميدواري كرد با گسترش اين صنعت نوپا در استان فارس، بتوان اشتغال قابل توجهي را ايجاد نموده و توليد ثروت ملي را به ميزان قابل توجهي افزايش داد.

گفتنی است در این جلسه گزارشی از تجارت سنگ های قیمتی در دنیا ارائه شد که مورد اعجاب اعضای جلسه واقع شد.

نظرات بینندگان