کد خبر: ۱۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۷ آبان ۱۳۹۰

طرح جمع آوری شبانه زباله های شیراز، اجرا خواهد شد

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: براساس یك طرح، تا پایان نیمه اول سال 91 زباله های تمام مناطق شهر شیراز به صورت شبانه جمع آوری می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهندس رمضان امینی پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: در اولین گام و از ابتدای آذرماه سال جاری سازمان پسماند شهرداری شیراز اقدام به جمع آوری زباله های منطقه یك این شهر از ساعت 22 تا پنج بامداد خواهد كرد.

وی ادامه داد: بعد از منطقه یك در منطقه سه این اقدام صورت خواهد گرفت و تا پایان نیمه اول سال آینده در تمام مناطق شهر شیراز جمع آوری زباله به صورت شبانه انجام خواهد شد.

او اظهار داشت: عدم تردد خودروهای حمل زباله در روز كه باعث كاهش ترافیك و كاهش مصرف سوخت خواهد شد، جمع آوری سریع تر زباله ها و جلوگیری از قرار گرفتن زباله در معابر و كوچه در روز از جمله مزایای این اقدام است.

امینی گفت: جدول زمان بندی جمع آوری زباله در منطقه یك كه به صورت بروشور چاپ شده در منازل شهروندان این منطقه توزیع خواهد شد و با آن دسته از شهروندانی كه زباله های خود را در ساعت های روز در مقابل منزل و یا معابر قرار دهند طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی در خصوص تفكیك زباله از مبداء نیز گفت: با توجه به اقدامات و فرهنگ سازی های صورت گرفته تاكنون گامهای خوبی در این زمینه برداشته شده و هم اینك به طور متوسط روزانه 45 تن پسماند خشك توسط شهروندان جدا سازی و در اختیار ماموران سازمان پسماند قرار می گیرد.

او ادامه داد: تمام خودروهای جمع آوری و حمل زباله در شهر شیراز خودروهای مخصوص این امر است و خودرو روباز حمل زباله به ندرت دیده می شود.

امینی گفت: طی چند سال گذشته 80 دستگاه خودرو حمل پسماند خریداری شده و امسال نیز 10 میلیارد ریال به خرید ماشین آلات حوزه خدمات شهری و حمل پسماند اختصاص خواهد یافت.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز در خصوص افتتاح پروژهای اجرا شده توسط این معاونت گفت: طی یك هفته آینده چندین پروژه به ارزش 40 میلیارد ریال افتتاح و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: به منظور برخورد قاطع با هرگونه سد معبر شهری، 27 دستگاه خودرو خریداری و تجهیز شده و آموزش های لازم به ماموران نیر داده شده كه ظرف یك هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهند كرد

نظرات بینندگان