کد خبر: ۱۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۸ آبان ۱۳۹۰

یک نماینده بعد از چهارسال دیگر نمی‌تواند با حقوق کم‌تر زندگی کند!

به گزارش «تریبون مستضعفین»به نقل از واحد مرکزی خبر ، حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم در حاشیه گردهمایی جبهه متحد اصولگرایان درجمع خبرنگاران درباره مصوبه اخیر مجلس برای مادام‌العمر شدن حقوق مدیران سیاسی و نمایندگان توضیحاتی داد.

مصباحی مقدم با اشاره به مخالفتش با این مصوبه در صحن مجلس گفت: بر این اساس افرادی که در دستگاه‌های دیگری سابقه خدمتی دارند زمانی که به عنوان نماینده مجلس انتخاب می‌شوند رتبه آنان با رتبه یک وزیر برابری می‌کند بنا براین تصریح شده است که اگر دوره نمایندگی‌شان پایان یافت و به کار قبلی برگشتند پایه حقوق که در مجلس می‌گرفتند کمتر نشود و محفوظ بماند.

وی اضافه کرد: به طور طبیعی کسانی که دوره نمایندگی‌شان پایان می یابد و رتبه حقوقی‌شان در حد یک وزیر است به طور طبیعی چهار سال زندگی خود را در یک سطحی تنظیم می‌کنند که برگشتش به سطح قبل از دوره نمایندگی تا حدود زیادی دشوار است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا چنین قانونی برای همه کارمندان کشور غیر از نمایندگان اجرا نمی شود گفت: مگر توان مالی در دولت به اندازه ای است که برای همه کارمندان کشور چنین مصوبه‌ای قابل اجرا باشد.

این نماینده مجلس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا این مصوبه تبعیضی بین نمایندگان مجلس و سایر کارکنان دولت درکشور نیست افزود: این تبعیضی به‌جاست نه نابجا و آنچه که غلط است تبعیض نابه‌جاست.

البته آقای مصباحی مقدم توضیح نداده‌اند که آیا منظورشان از «به‌جا» بودن این تبعیض، ترجیح مقامات در بهره‌مندی از بیت‌المال بر کارمندان و توده‌های مردم نیست؟ و آیا این معنایی جز یک نوع اشرافیت سیاسی و ویژه‌خواری برای مقامات جمهوری اسلامی دارد؟

آقای مصباحی مقدم و هم‌فکرانشان در مجلس باید پاسخ‌گو باشند که وقتی بسیاری از مردم با هزینه‌های سرسام آور مسکن و بهداشت و… دست‌به‌گریبان اند، و دولت در پرداخت معوقات بازنشستگان و کارمندانش مکرراً با مشکل مواجه می‌شود، با تصویب چنین قانونی چگونه می‌توان مدعی اصول‌گرایی و عدالت‌خواهی شد؟

نظرات بینندگان