کد خبر: ۱۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۰

كنفرانس‌هاي \"مالتا\"/ دام علمی موساد

وقتی سال 1948 در روز نکبت، فرزند نامشروع غرب در قلب سرزمین‌های اسلامی متولد شد، کمتر کسی فکر می‌کرد که روزی برسد که موجودیت این انگل جهانی که تاکنون با خون کودکان و زنان مسلمان تغذیه کرده است، تا جایی به خطر بیفتد که صدها هزار نفر از داخل تل‌آویو علیه‌اش شعار دهند و میلیون‌ها مسلمان هم از بیرون از مرزهای سرزمین‌های اشغالی، دیکتاتورهای وابسته به صهیونیسم را یکی یکی به زیر بکشند و حتی در امریکا پرچم اسرائیل را به آتش بکشند.

اما خود اسرائیلی‌ها این موضوع را خیلی قبل از این حدس زده بودند و همان‌طور که حضرت امام خمینی (ره) فرموده‌اند که «اجانب در کمینند، آن‌ها نخوابیده‌اند، شما نباید بخوابید، باید هوشیار باشید، آن‌ها مشغول نقشه هستند، از "راه‌هاي مختلف، با فرم‌های متنوع"، مشغول طرح‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای حفظ و ارتقاي جایگاه رژیم صهیونیستی در منطقه‌ی خاورمیانه بودند.

در این راستا، در کنار حملات وحشیانه ارتش اسرائیل به کشورهای خاورمیانه از جمله جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل، جنگ 33 روزه لبنان، جنگ 22 روزه غزه و... و ترورهای کور سازمان جاسوسی موساد که از جمله موارد اخیر آن‌ها، ترور شیخ احمد یاسین، عماد مغنیه، دکتر مسعود علیمحمدی و دکتر مجید شهریاری و... بود، عملیات غیر خشونت آمیز هم به انواع شیوه‌های تجاوزگری‌های این غده سرطانی اضافه گردید که بعدها از آن به جنگ نرم یاد شد.


 
کشورهای شرکت کننده در کنفرانس مالتا 2

موضوع این گزارش در مورد فاز دوم یعنی اقدامات غیر خشونت آمیز صهیونیسم جهانی با محوریت رژیم جعلی اسرائیل علیه کشورهای خاورمیانه و مردم مسلمان منطقه است. یکی از شناخته شده ترین اقدامات اولیه برای مبارزات نرم و دیپلماسی عمومی، تأسیس سازمان‌های مردم نهاد (NGO) است مثل بنیاد صهیونیستی "سوروس" که در زمينه انقلاب‌های رنگی در خاورمیانه تلاش می‌کند. یکی از این سازمان‌های مردم نهاد که هدف آن مشروعیت بخشیدن به وجود رژیم صهیونیستی در خاورمیانه و حساسیت‌زدایی و عادی‌سازی روابط با آن است، "بنیاد کنفرانس‌های مالتا ((MCF) Malta Conferences Foundation) " (1) است. این بنیاد در سال 2003 به ریاست یک زن صهیونیست، با نام "زافرا لرمان"، تأسیس شد. وی در "حیفا" در یک خانواده‌ی متعصب و افراطی یهودی که وجود خود را وقف ساختن اسرائیل کرده‌اند(2)، بزرگ شده و مدارک دانشگاهی خود را از دانشگاه‌های "تکنیون" و "وایزمن" اسرائیل دریافت کرده است. او سپس در سال 1969 به عنوان پسادکترا وارد دانشگاه "کرنل" شد. وي در آنجا در سازماندهی محققان، استادان و دانشمندان برای حقوق بشر و آزادی علمی فعالیت کرده و در کمک به دانشمندان مخالف نظام‌های شوروی سابق و چین، کسب شهرت كرد. حداقل یک دانشمند برجسته‌ی روس نوشت که آزادی خود را مدیون لرمان است که در جوامع علمی بین‌المللی، کمپینی برای آزادی او برگزار کرده است. او همچنین یکی از نظامیان اسبق ارتش رژیم صهیونیستی است.(3)

زالفرا لرمان در حال سخنرانی در مؤسسه نوبل در خصوص کنفرانس مالتا

این بنیاد مسئولیت برگزاری کنفرانس‌هایی با نام کنفرانس‌های مالتا را بر عهده دارد. بنیاد کنفرانس‌های مالتا از سال 2003 تاکنون، هر دو سال یک بار اقدام به برگزاری کنفرانس‌هایی به همین نام کرده است. اولین کنفرانس موسوم به "مالتا 1" در آبان ماه سال 1382 (نوامبر سال 2003) در جزیره‌ی بدنام "مالت" برگزار شد.

کنفرانس "مالتا 2" در نوامبر 2005 باز هم در جزیره‌ی مالت تشکیل شد. کنفرانس "مالتا 3" در نوامبر 2007 در استانبول ترکیه و کنفرانس "مالتا 4" در نوامبر 2009 در امان پایتخت اردن برگزار شد. کنفرانس "مالتا 5" نیز در دسامبر سال جاری میلادی در پاریس برگزار خواهد شد. در این کنفرانس‌ها تا کنون فقط کشورهای خاورمیانه و رژیم صهیونیستی شرکت کرده‌اند! البته هر سال تعدادی از برندگان جایزه‌ی نوبل نیز دعوت می‌شوند که تعداد قابل توجهی از آن‌ها نیز لااقل تابعیت دوگانه‌ی اسرائیلی دارند.

این کنفرانس‌ها برای اولین بار از زمان ایجاد اسرائیل در سال 1948، دانشمندانی را از تمام نقاط خاورمیانه گرد هم آورده است. بسیاری از دانشمندانی که در این کنفرانس‌ها شرکت می‌کنند، در کشور خودشان افراد مهمی هستند، از رؤسای دانشگاه‌ها گرفته تا رؤسای تشکل‌های علمی و دانشمندان برجسته که حضور آن‌ها می‌تواند اثرات مهمی در چشم‌انداز سیاسی در کشورهایشان به جا بگذارد. از نکات قابل توجه این کنفرانس این است که با وجود آنکه بیش از 70 درصد دانشمندان شرکت کننده در این کنفرانس از کشورهای مسلمان خاورمیانه هستند، اما در حاشیه کنفرانس مشروبات الکلی سرو می‌شود!

خانم لرمان به عنوان رئیس این بنیاد به صراحت هدف از برگزاری این کنفرانس‌ها را چنین بیان می‌کند: «خاورمیانه نمی‌تواند به طور دائم در حالت جنگ باقی بماند و تماس‌های چهره به چهره‌ی مردم کشورها می‌تواند منجر به روابط دوستانه‌ی بلند مدتی شود که اختلافات سیاسی و فرهنگی را از میان بردارد.» او همچنین ادامه می‌دهد: «دانشمندان می‌توانند کارهایی بکنند که وکلا، دیپلمات‌ها، سربازان و رؤسای جمهور قادر به انجام آن نیستند».

متأسفانه از همان کنفرانس «مالتا 1»، عده‌ای از دانشمندان ایرانی نیز بدون توجه به ماهیت این نوع دام‌های صهیونیستی، در این کنفرانس‌ها شرکت کردند. نتیجه‌ی این غفلت، انتقال یافته‌های تحقیقات تجربی و استراتژیک دانشمندان ایرانی (مانند فن‌آوری ساخت حسگرهای پیشرفته که بودجه‌ی عظیمی از بیت‌المال صرف تحقیق و طراحی آن شده بود) به دست دانشمندان صهیونیست است. دردمندانه‌تر اینکه کنفرانس‌های دوسالانه بعدی یعنی "مالتا 2" و "مالتا 3" و "مالتا 4" نیز میزبان حضور دانشمندان ایرانی بودند.

پایگاه اطلاع رسانی بنیاد کنفرانس‌های مالتا هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص ترکیب شرکت کنندگان کنفرانس "مالتا 5" منتشر نکرده است که مشخص شود آیا باز هم اساتیدی از کشورمان در این کنفرانس شرکت می‌کنند یا خیر! اما قدر مسلم این است که باید جلوی این روند تأسف‌بار سوء استفاده‌ی گسترده‌ی صهیونیستی از علم دانشمندان جوان ایرانی گرفته شود.

1-  http://www.maltaconferencesfoundation.org/

2-  http://www.chicagojewishnews.com/story.htm?sid=1&id=253409
  Lerman, a former member of the Israeli army

3- (http://www.wrmea.com/component/content/article/280-2006-january-fe).

انتهای پیام/

نظرات بینندگان