کد خبر: ۱۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۳۰ آبان ۱۳۹۰

تعداد کشته‌ها در مصر به 33 نفر رسید

در حالی که سیل عظیم مردم مصر در حال ورود به میدان التحریر قاهره هستند، منابع بیمارستانی لحظاتی پیش از رسیدن تعداد کشته شدگان اعتراضات اخیر در نقاط مختلف به 33 نفر خبر دادند.

به گزارش شیرازه، خبرگزاری مهر به نقل از العربیه نوشت: منابع بیمارستانی در مصر لحظاتی پیش از رسیدن آمار کشته شدگان اعتراضات اخیر علیه شورای نظامی حاکم بر این کشور به 33 نفر خبر دادند.

این در حالی است که در جریان اعتراضات اخیر که امروز (دوشنبه) وارد سومین روز خود شد تاکنون صدها نفر طی درگیری با نیروهای امنیتی زخمی و روانه بیمارستان شده اند.

اعتراضات امروز بیشتر در میدان التحریر قاهره و برخی نواحی اسکندریه ادامه دارد که طی آن نیروهای امنیتی مانند روزهای گذشته علیه مردم آتش گشودند.

این در حالی است که حضور یکی از مقامات ارشد نظامی مصر در بین معترضین میدان التحریر در فرونهادن آتش اعتراضات مردم مصر تاثیری نداشت و مردم همچنان به طور گسترده به تظاهرات علیه نظامیان ادامه می دهند.

در تحولی دیگر، نشست فوق العاده هیئت وزیران مصر برای بررسی وقایع اخیر ساعاتی پیش در قاهره برگزار شد و طی آن اعضای هیئت دولت به اتخاذ موضعی مشترکی در برابر تحولات اخیر پرداختند.

این در حالی است که "عصام شرف" نخست وزیر دولت موقت ساعتی پیش به دیدار با ژنرال طنطاوی رئیس شورای عالی نظامی رفت. مردم مصر در اعتراضات اخیر خواهان رفع دخالت نظامیان در امور کشور و کناره گیری دولت موقت شده اند.

انتهای خبر/ک

برچسب ها: مصر ، انقلاب ، کشته ، قاهره ، التحریر
نظرات بینندگان