کد خبر: ۱۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰

مصاحبه جوانفکر با ارگان اصلاح‌طلبان نمایانگر پیوند گروه انحرافی با جریان فتنه است

خبرگزاری شیرازه به نقل ازفارس: دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت که مصاحبه جوانفکر با روزنامه توقیف شده اعتماد و حوادث روزنامه ایران نمایانگر پیوند گروه انحرافی با جریان فتنه است.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمد رضا باهنر در ادامه سخنان خود درباره فعالیت حامیان دولت در انتخابات گفت:‌مجموعه دولت یک دولت خدمتگذار است و جبهه متحد اصولگرایی موضع خصمانه با دولت ندارد، البته ممکن است به بخش‌هایی انتقاداتی وارد باشد.

باهنر اضافه کرد: ارزیابی‌ها از اتحاد اصولگرایان در چارچوب مواضع آنها در رابطه با دولت شکل نمی‌گیرد بلکه اصولگرایان را کسانی می‌دانیم که به منشور اصولگرایی پایبند باشند و بایدها و نبایدها را قبول داشته باشند.

"ممکن است مواضع گروه‌های اصولگرا با هم متفاوت باشد و حتی در رابطه با دولت و رئیس جمهور دیدگاه‌های متفاوتی هست اما ما در چارچوب منشور ‌اصولگرایان وحدت می‌کنیم و مسئله مهم برای ما روشن بودن مواضع نسبت به جریان فتنه و جریان انحرافی است"

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره ارتباط کشورمان با کشورهای غربی که روابط غیردوستانه دارند، گفت:‌دیروز پس از تصویب طرح کاهش رابطه با انگلیس در مجلس از وزارت امور خارجه خواستیم مطالعه میدانی به روی مواضع کشورهای مختلف در رابطه با ایران داشته باشند.

باهنر افزود: یک توصیه کلی هم کردیم که اگر کشورهای مشابهی پیدا شد که مواضع آنها به انگلیس نزدیک باشد و با ایران خصمانه برخورد می‌کنند البته بعید می‌دانیم کسی بتواند گوی سبقت را از انگلیس طماع و پیر استعمار برباید، آنها را معرفی کنند تا مجلس درباره آنها تصمیم‌گیری کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره وحدت اصولگرایان در مقابله با قبیله‌گرایی گفت: احزاب و گروه‌ها و تشکل‌ها هر یک مواضع زمینه‌های؟؟ خود را دارند اما در مواجهه با منافع و مصالح ملی با هم همکاری می‌کنند و این همان نفی قبیله‌گرایی است.

باهنر افزود: این که احزاب به جای توجه به منافع فردی و حزبی و قبیله‌ای به مصالح کلی نظام فکر کنند، این همگرایی و همدلی و یا نقش رقیب و حریف مشترک و هماهنگ کردن مواضع یا فعالان سیاسی را از قبیله گرایی فاصله می‌دهد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم جبهه متحد اصولگرایی پاسخ روشن و شفاف به مطالبه به جا و به حق مقام معظم رهبری در پرهیز از قبیله‌گرایی است.

عضو ارشد فراکسیون اصولگراین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره رقبای انتخاباتی اصولگرایان در انتخابات آینده گفت: ما یکسری رقبای انتخاباتی داریم و یکسری آدم‌هایی که اینها مواضعشان بر خلاف مواضع انقلاب و نظام است و هنجارشکنی هستند.

باهنر افزود: ما به عنوان گروه‌های فعال سیاسی کاری به وظایف حکومتی نداریم و همه کسانی که مسّمی به اصلاح‌طلبی هستند را فتنه‌گر نمی‌دانیم اما اشکال این است که دوستان اصلاح‌طلب ما تعریف شفافی را از اصلاحات و مواضع خود ارائه نکردند.

وی ادامه داد: آنها زمانی گفتند جامعه مدنی که برخی اصلاح‌طلبان از آن با عنوان مدینةالنبی یاد کردند و برخی دیگرشان گفتند منظور ما جامعه مدنی ارسطویی است و برخی‌شان هم گفتند جامعه مدنی مورد نظر ما جامعه غیر دینی است.

باهنر تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند تحت عنوان اصلاح‌طلبی فعال باشند، مواضع خود را شفاف و صریح روشن کنند و آن زمان مشخص می‌شود عده‌ای مواضعشان علیه نظام و هنجارشکنی است و فتنه‌گری که نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند و عده زیادی هم مواضع نظام و قانون اساسی را قبول دارند حتی اگر مواضع من باهنر را قبول نداشته باشند که اشکالی ندارد و ما با هم رقابت می‌کنیم.

" رقابت کردن در انتخابات کاملا ممدوح است و موجب طراوت و شادابی و افزایش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود اما اگر کسی اصول انقلاب را قبول ندارد و هنجارشکنی وی در حد پاشنه آشیل نظام است، اصلا نمی‌توانند در انتخابات شرکت کند".

وی به اصلاح طلبان توصیه کرد موضع خود را درباره سران فته و فتنه ۸۸ کاملا مشخص کنند و مواضع خود را روشن و شفاف درباره مسائل اعلام کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین یکی از اشکالات گذشته به اصولگرایان را عدم تعریف اصولگرایی عنوان کرد و گفت: اصولگرایان ظرف ۲ سال گذشته اصولگرایی را تعریف و جامعتین منشور اصولگرایی را تدوین و منتشر می‌کند.

باهنر افزود: بر اساس این تعریف، اصولگرا کسی است که ۱۲ صنعت ایجابی و ۱۲ صنعت سلبی مندرج در منشور اصولگرایی را دارد و حالا دوستان اصلاح‌طلب باید اصلاحات را تعریف و مواضع خود را شفاف بیان کنند و بعد فعال شوند.

وی تاکید کرد: کسانی که مواضع نظام و قانون اساسی و قوانین موضوعه را قبول ندارند، رقیب ما نیستند بلکه رقیب نظام هستند و خود نظام می‌داند با آنها چگونه برخورد کند ولی با کسانی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند و حالا مواضع ما  را قبول ندارند، رقابت خواهیم کرد.

عضو ارشد فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره فراکسیون اقلیت مجلس گفت: دوستانی که در مجلس هشتم تحت عنوان اصلاح‌طلب حضور داشتند در مجموع از مواضعشان نسبت به جریان مثلا راضی هستیم.

باهنر افزود: در مجلس ما اصلاح‌طلب فتنه‌گر نداریم و دوستنی که در مجلس تحت عنوان اصلاح‌طلب حضور دارند و مواضع ما را هم قبول ندارند و با ما رقابت می‌کنند، فتنه‌گری نمی‌کنند و چنین افرادی در مجلس آینده هم می‌توانند حضور یابند.

وی در پاسخ به خبرنگاری که مدعی شد اصولگرایان با خارج کردن اصلاح‌طلبان از عرصه سیاسی در صحنه انتخابات حضور یافته‌اند، این تحلیل را ساده‌انگارانه دانست و گفت: تکلیف اصلاح‌طلبان روشن است؛ برخی از آنها می‌خواهند با مواضع شفاف و برخی دیگر قصد دارند موتور روشن و چراغ خاموش در عرصه انتخابات حضو ریابند و از مهره‌های سفید استفاده کرده و بعد از پیروزی در این صحنه مواضع خود را علنی کنند.

باهنر گفت: این که تصور شود اصلاح‌طلبی تمام شده، خیلی ساده‌انگاری است چون اصلاح‌طلبی تمام نشده و نمی‌شود و ما می‌گوئیم فتنه‌گری باید تمام شود و اصلاح‌طلبان می‌توانند با مواضع شفاف وارد عرصه انتخاباتی شوند.

" اینکه برخی دوستان اصولگرا تصور کنند رقیب مشترک به نام اصلاح‌طلب یا جریان انحرافی وجود ندارد و ما می‌توانیم با خودمان رقابت کنیم، تدبیری بسیار مخاطره‌آمیز است.

باهنر بر همین اساس به دوستان اصولگرایی که معتقد به رقابت درون جناحی هستند توصیه کرد وجهه همت خود را پرهیز از خرده‌گیری و تلاش برای رسیدن به وحدت کنند تا فتنه‌گران و اصلاح‌طلبان نتوانند از فرصت شکاف بین گروه‌های اصولگرا سوء‌استفاده کنند.

او متذکر شد: جدایی گروه‌های اصولگرا همواره به ضرر جریان اصولگرا و به نفع رقیب مشترک است و به همین دلیل به برادران خوبمان توصیه می‌کنیم وحدت را جدی بگیرند تا به تناسب مقتضیات و شرایط فعالیت کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مواضع انتخاباتی رقبای اصولگرایان اظهار داشت:‌ در رأس رقبای انتخاباتی جریان اصولگرا توطئه‌گران خارجی و آمریکا و همپالگی آن هستند که دو سیاست راهبردی را همزمان پیگیری می‌کنند.

باهنر افزود: یکی این که آنها خیلی تبلیغ می‌کنند انتخابات ایران کمرنگ و کم‌نفس و کم رونق باشد و مردم از حضور در صحنه دلسرد شوند و اگر این شد، در حال زمینه‌سازی برای طرح مجدد ادعای تقلب هستند تا اوضاع را به هم بریزند.

وی تصریح کرد: متاسفانه جریان فتنه و جریان انحراف در داخل هم به این دو رویکرد رسیده‌اند و کارهایی که انجام می‌دهند، نشان می‌دهد این دو سیاست بیگانگان را پیگیری می‌کنند.

" جریان فتنه خارج نشین و هم از تحریم انتخابات می‌زند و در داخل هم عقبه آنها می‌گوید وارد صحنه می‌شویم و اگر رد صلاحیت کردند فضاسازی می‌کنیم و برخی دیگرشان می‌گویند با مهره سفید وارد صحنه می‌شویم".

باهنر اضافه کرد:‌جریان انحرافی دست خود را زودتر رو کرد و اتفاق هفته گذشته در روزنامه ایران استراتژی آنها را برملا کرد که سرپرست روزنامه ایران و خبرگزاری ایرنا که خود را مشاور رئیس جمهور می‌داند، گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد داشت که نشانگر پیوند جریان انحراف با جریان فتنه بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ حرکت سمبولیک گردانندگان روزنامه ایران که روزنامه را یک روز با صفحه اول سفید منتشر کرد و قبلا یک پا در اوایل انقلاب توسط آیندگان و نهضتی‌ها و یک بار هم در زمان اصلاحات انجام شده بود، از این منظر مهم بود که ارگان رسمی دولت در اعتراض به حرکت‌های حکومت رفتار جریان فتنه را تکرار کرد.

به اعتقاد باهنر، جریان انحراف دنبال آن است که مانند جریان فتنه‌ اگر در انتخابات پیروز شد، برنامه‌هایش را پیگیری کند و اگر نشد، صحنه سیاسی کشور را به هم بریزد و نسبت به هوشیاری نیروهای انقلاب در برابر این ترفند هشدار داد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سئوالی درباره حضور جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: جبهه پایداری اعلام کرده که لیست مستقل نمی‌دهد و شفاف‌ترین موضع‌گیری را آقای حسینیان انجام داد که گفته اگر اصلاح‌طلبان وارد صحنه نشوند ‌ما متحد می‌شویم ولی اگر نباشند رقابت می‌کنیم.

باهنر افزود: اختلاف نظر و اختلاف موضع نباید باعث شود اصولگرایان در رسانه‌ها همدیگر را نقد کنند چون از این کار رقیب مشترک استفاده می‌کنند و لذا اتحاد به معنای پذیرش همه مواضع همدیگر نیست و صحبت کردن از اختلافات می‌کاهد.
 
وی در پایان توصیه کرد که اعضای جبهه پایداری نگذارند که خیلی دیر شود چون صندلی‌های آنها خالی و رزرو است و می‌توانند بیایند با جبهه متحد کار کنند و بخش‌هایی که موضع یکی ‌است پیش می‌رود و اگر اختلاف است می‌شود همدیگر را قانع یا از اختلافات عبور کرد.
انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان