کد خبر: ۱۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰

مانور زلزله در مدارس فارس برگزار می شود

به گزارش شیرازه: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: مانور زلزله در مدارس استان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش شیرازه، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مانور زلزله هر ساله در هشتم آذر ماه در تمامی کشوربه ویژه در مدارس اجرا میشود که این مانور فردا سه شنبه در مدارس استان و کشور به اجرا در می آید.

علیرضا حکمت ادامه داد: اجرای مانور زلزله در مدارس با رویکرد آموزش پناه گیری خروج مناسب در هنگام زلزله از مدارس برای دانش آموزان برگزار می شود.

وی آموزش خروج صحیح به دانش آموزان را از لزومات دانست و گفت: با توجه به اینکه کشور ما در مکان زلزله خیز قرار دارد لازم است به دانش آموزان اصول صحیح پناه گیری و خروج از مدارس آموزش داده شود تا در صورت بروز حادثه بتوانند به موقع و بدون آسیب از مدارس خارج شوند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس اظهار کرد: در برگزاری مانور زلزله تلاش بر این شده که دانش آموزان با طریقه استفاده از وسایل امدادی بهتر آشنا شوند همچنین در صدد هستیم بتوانیم در مانور زلزله توصیه های لازم برای چیدمان اداری و کلاسی به مسئولان مدارس بدهیم.

حکمت بیان کرد: در زمینه آموزش اعمال امدادی درصدد هستیم برای دانش آموزان دبستانی فرهنگ سازی کنیم ودر مقاطع بالاتر سنی در دوره راهنمایی و دبیرستان که دانش آموزان توان جسمی بالاتری دارند، آموزش رفتارهای امدادی به آنها را در دستور کار قرار می دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تشریح امداد زمستانی گفت: هر ساله با فرا رسیدن فصل بارشهای جوی در استان به مدت 100 روز تیم های امدادی در مناطق مختلف به ویژه مکانهای کوهستانی مستقر میشوند و با توجه به اینکه فارس یک استان چهار اقلیم است تلاش می کنیم تمامی مناطق را تحت پوشش قرار بدهیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس بیان کرد: به منظورآماده سازی برای امداد زمستانی تا کنون تمامی انبارهای هلال احمر در شیراز و سایر شهرستانها به اقلام مورد نیاز مانند پتو، چادر و سایر اقلام غذایی مجهز شده است.

حکمت ادامه داد: پرسنل امدادی هلال احمر برای پوشش امدادی شمال و جنوب استان در 17 پایگاه ثابت، دو پایگاه موقت و چهار پایگاه موقت مستقر هستند که 73 نفر نجات گر،32 پرسنل 44 آمبولانس به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات هستند.

وی اظهار کرد: فارس یکی از هفت استان کشور است که دارای امداد هوایی هستند و در این استان زیر ساختهای لازم فرود گاهی و بازرسان فنی برای امداد هوایی فراهم است و در حال حاضر بالگردهای استان برای تعمیرات فنی و بازرسیهای کامل به تهران منتقل شده است تا در صورت لزوم استاندارد های لازم پروازی را داشته باشند.

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان