کد خبر: ۱۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۰

تحویل سامانه توپ ضدهوایی سعیر به نیروی هوافضای سپاه

انبوه سامانه‌های توپخانه ضدهوایی سعیر که در سازمان صنایع دفاع‌ به تولید انبوه رسیده ‌است به نیروی هوافضای ‌سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی‌ تحویل‌ داده شد.

با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، انبوه سامانه‌های توپخانه ضدهوایی سعیر که در سازمان صنایع دفاع‌ به تولید انبوه رسیده ‌است به نیروی هوافضای ‌سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی ‌تحویل‌ گردید.

سردار وحیدی در مراسم تحویل دهی این سامانه ضدهوایی در جمع خبرنگاران گفت: سامانه توپ ضدهوایی که گزینه بسیار خوبی برای پوشش هوایی توپخانه‌ای در ارتفاع پست و متوسط قلمداد می‌شود در سازمان صنایع دفاع به صورت کاملاً بومی طراحی و به تولید انبوه رسید و بحمدالله امروز شاهد تحویل انبوه آن به نیروی هوافضای سپاه هستیم.

وزیر دفاع، از قابلیت‌های این سامانه را اتوماسیون بودن آن ذکر کرد و گفت: سیستم عملیاتی این سامانه به گونه‌ای است که با مجموعه راداری و یا اپتیکی هدف را ره‌گیری و بصورت خودکار بدون نیاز به خدمه، توانایی شلیک به سمت اهداف مورد نظر را دارد.

وی افزود: با پیش‌بینی‌های ایجاد شده، این سیستم اهداف مورد نظر را در مقایسه با سامانه‌های مشابه با ضریب اطمینان بسیار بالاتری منهدم می‌کند.

وزیر دفاع، با اشاره به برنامه‌های وزارت دفاع برای تقویت و روزآمد سازی سیستم پدافند هوایی اظهار داشت: با تحویل‌دهی انبوه سلاح‌مذکور‌ قدرت پدافند هوایی‌ کشور در ارتفاع پست و متوسط به نحو مطلوبی افزایش می‌یابد، به ویژه اینکه بهره‌گیری گسترده آن توسط نیروهای بسیجی توان زائدالوصفی را در حفاظت از مرزهای هوایی جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌کند.

وحیدی با بیان اینکه گروه‌های مختلف صنعتی وزارت دفاع در تولید این سامانه ایفای نقش کردند، گفت: در این جا لازم می‌دانم از متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع دفاع، شرکت صنایع الکترونیک و همکاری خوب و تنگاتنگ نیروی هوایی سپاه تشکر و قدردانی کنم.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: تنوع، حجم و کیفیت بالای محصولات صنایع وزارت دفاع در حوزه موشکی، هوایی، هوافضا، دریایی، زرهی، خودرویی، مهمات، توپخانه، الکترونیک و اپتیک و سایر حوزه‌ها، مجموعه‌ای از توانمندی‌های بومی را در کشور ایجاد کرده است که قادر است بدون اتکا به خارج و بدون واهمه از هر نوع تحریمی، نیازمندیهای نیروهای مسلح را تأمین کند.

وحیدی تأکید کرد: نیروهای مسلح عاشورایی جمهوری اسلامی ایران با توکل به خدا و با تأسی و توسل به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و ائمه معصومین و با تکیه بر استعدادهای ذاتی و ظرفیت های بالای داخلی، آماده دفاع جانانه از حریم میهن اسلامی هستند و همانگونه که در دفاع مقدس سرمتجاوز را به سنگ ‌کوبیدند، آماده‌اند هر متجاوزی را با اقتدار در هم‌ کوبند.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان