کد خبر: ۱۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰

تصرف سفارت سیلی دانشجویان به بریتانیای حقیر بود

خبرگزاری فارس: ۴ اتحادیه بزرگ دانشجویی کشور با صدور بیانیه‌ای مشترک اقدام دانشجویان در تصرف سفارت انگلیس را سیلی آنان به رژیم بریتانیای حقیر عنوان کردند و اعلام داشتند که مشت‌های پولادین ملت‌ها در مقابله با استکبار جهانی در راه است.

 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ۴ اتحادیه بزرگ دانشجویی کشور با صدور اطلاعیه‌ای مشترک اقدام دانشجویان در تصرف سفارت انگلیس را سیلی آنان به رژیم بریتانیای حقیر عنوان کردند و اعلام داشتند که مشت‌های پولادین ملت‌ها در مقابله با استکبار جهانی در راه است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اقدام دولت استعمارگر روباه پیر در اخراج کارمندان سفارت ایران در این کشور دست و پا زدنی است عاجزانه ناشی از حقارت این دولت در مقابل خشم انقلابی دانشجویان و ملت ایران در سفارت انگلیس در ایران. حرکت انقلابی دانشجویان ناشی از عملکرد خصمانه چندصد ساله این دولت خبیث در ایران و سایر کشورهاست.
 
سوال جدی در اینجا این است که تا کنون سفیر ایران از این کشور اخراج نشده بود و امروز که این دولت خبیث در این اقدام انقلابی به خاک مذلت کشانده شد این کار را کرد. این نشان از منفعتی دارد که تا کنون انگلیسی‌ها در رابطه با ایران داشته‌اند. نشان از جاسوسی‌هایی دارد که در شبه سفارت این رژیم در تهران بر کشوری روا می‌شده است که عکس العمل‌های زیرکانه و مقتدرانه او در برابر استعمارگری‌های استعمارگر پیر همیشگی بوده است. رابطه با انگلیس را میخواهیم چکار؟ چرا که این رابطه برای آنها سود است و برای ما ضرر.

سابقه تاریخی ملت ایران مملو از اقدامات خصمانه و استعمارگرانه دولت خبیث انگلستان بوده و برای کسانی که حتی از دور دستی بر آتش تاریخ دارند این مساله واضح است که استعمارگری این رژیم محدود در خاک ایران اسلامی نیز نبوده و جای جای سرزمین‌های جغرافیای استضعاف از چنگال‌های خون آلود این رژیم، مجروح و زخم خورده است.

همکاری در ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، پناه دادن به تروریست‌های پیشانی سفید، پروپاگاندای سیاسی و تبلیغاتی علیه آرمان‌های ملت ایران، تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ملت شریف ایران و … تنها برخی از اقدامات اخیر این رژیم استعمارگر علیه ملت انقلابی ایران است. اما بعد از دوران فتنه سال ۸۸ و شیطنت‌های روباه پیر و رسوایی‌های پی‌درپی رسانه دولتی انگلستان، بی‌بی‌سی، که دیگر معیارهای حرفه‌ای را نیز کنار گذاشته و مانند یک بوق تبلیغاتی به ضدیت با نظام اسلامی می‌پرداخت، بارها و بارها این انتظار از دستگاه‌های متولی می‌رفت تا با اقدام درخور و مناسب پاسخی کوبنده به یاوه‌گویی‌ها و دخالت‌های مکرر رژیم استعمارگر انگلیس بدهند و در حداقلی‌ترین اقدام ممکن سفیر این رژیم را از ایران اخراج کنند اما این اقدام با تعلل‌های مکرر به تاخیر افتاد تا اینکه پس از آخرین اقدام بی‌شرمانه رژیم انگلستان در تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی با اقدامی تحسین برانگیز و طی طرحی 2 فوریتی رای به کاهش سطح روابط جمهوری اسلامی ایران و رژیم استعمارگر انگلستان داد.
 
هرچند که انتظار ملت انقلابی ایران این بود که فراتر از اخراج سفیر این کشور از خاک ایران باشد، به علت اینکه این رژیم لیاقتِ داشتن روابط با نظام اسلامی را نداشته و سفارت‌خانه آن جز شیطنت و فتنه‌گری کار دیگری در ایران ندارد، اساسا روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با انگلیس خبیث قطع شده و انشاء الله که در آینده نزدیک این اتفاق رخ دهد و به طور کلی جمهوری اسلامی ایران مناسبات خود را با این رژیم منفور ملت ها قطع نماید.

بر این اساس ما دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های ایران در سالگرد ترور استاد عالیرتبه‌مان که با همکاری سرویس‌های جاسوسی غرب علی الخصوص انگلیس انجام شد دست به تجمع خودجوش و پرخروش در مقابل سفارتخانه روباه پیر در تهران زدیم و گوشه‌ای از خشم ملت ایران را در این حرکت نشان دادیم تا خاطر نشان کنیم که مقابله با این رژیم خواست ملت ایران است و تسخیر سفارت سیلی دانشجویان به رژیم سلطنتی انگلیس بود و این مستکبران باید بدانند که هنوز آغاز راه بود و مشت‌های پولادین ملت‌ها در راه است.

بوق‌های تبلیغاتی انگلیسی کوشیدند در این میان، تحقیر اخراج سفیرشان از خاک ایران را با هوچی‌گری و جنجال کاهش داده و با تشکیل جلسات پوچ و بی‌ارزش و صدور بیانیه‌هایی که ارزش کاغذپاره را نیز ندارد بار تحقیر خود را کم کنند. اما باید به گوش باشند که جنبش دانشجویی ایران به ایشان شدیدا هشدار می‌دهد که در صورت استمرار این گونه اقدامات خصمانه باید منتظر خروش ملت ایران در کنار تمام ملت‌های منطقه علیه ظلم و ستمگری دولت انگلستان باشند و بدیهی است آنجا که پای دفاع از آرمان‌های انقلاب و اصول اساسی نظام نظیر مبارزه با استعمار و استکبار برسد ملت ایران به عنوان پیشتاز بیداری و انقلابی‌گری در منطقه خاورمیانه و جهان، از یاوه‌گویی آمریکایی و انگلیسی‌ها باکی ندارند.

در این میان رسانه‌های مستقل نیز باید به این نکته عنایت داشته باشند که فریب هوچی‌گری‌های رسانه‌ای جریان استکبار را نخورده و به هوچی‌گری‌های ایشان ضریب ندهند. چرا که این‌ها نعره‌های اخراج آمریکا و انگلیس از منطقه خاورمیانه است که در پوشش زرورق‌های حقوقی و رسانه‌ای به خورد مخاطب داده می‌شود.

در پایان اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی کشور به استعمار انگلیس هشدار می‌دهند که پیام اعتراض مقابل سفارت این رژیم آن است که مراقب عواقب هرگونه اقدام خصمانه علیه ملت مسلمان ایران باشند و بیش از این تن به تحقیر و ذلت ندهند.
والعاقبه للمتقین
دفتر تحکیم وحدت
جنبش عدالتخواه دانشجویی
اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور
انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان