کد خبر: ۱۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰

امام جمعه موقت شیراز:دانشجویان، ابزار احزاب نشوند

شیراز- امام جمعه موقت شیراز گفت: دانشجویان باید هوشیار و همواره با بصیرت و مواظب باشند تا ابزار احزاب واقع نشوند

به گزارش خبرنگار شیرازه،حجت الاسلام ابوفاضل رضوی اردكانی در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به روز دانشجو افزود: یك دانشجو باید استقلال سیاسی داشته باشد و بازیچه سیاستمداران نشود.

خطیب نماز جمعه شیراز از دانشجویان خواست تا دانشگاه ها را به سنگر مبارزه با استكبار جهانی تبدیل كنند.

حجت الاسلام رضوی اردكانی با بیان اینكه دانشجو یان باید تعلیم و تزكیه نفس را شعار خود قرار دهند و هم پاك باشند و هم خوب درس بخوانند، ادامه داد:

اطلاعات سیاسی دانشجو باید به روز باشد تا با قدرت به تحلیل مسایل كشور و جهان بپردازد.

امام جمعه موقت شیرازدربخش دیگری ازخطبه های نماز جمعه با اشاره به روز بیمه،از وضع ارایه خدمات بیمه ای در كشور انتقاد كرد و گفت: سیستم بیمه ای كشور سنتی و ناقص است و خدمات مطلوبی نیز ارایه نمی دهد.

وی اظهار داشت: تا چه زمانی باید این وضع سنتی بیمه را تحمل كنیم؟ همه مراحل بیمه دردسر شده است و روش های سنتی دیگر كارایی ندارد.

رضوی اردكانی با بیان این كه بیمه سراسری كشور حق مردم است گفت: امروز در كشور ما انواع بیمه ها وجود دارد كه باید خدمات دهی آنها بطور كامل باشد نه ناقص.

وی از مجلس و دولت خواست تا با بازنگری در قانون با تدوین یك بیمه واحد و كامل برای همه بطور یكسان خدمات بیمه ای ارایه شود.

امام جمعه موقت شیراز با بیان این كه از زمانی كه بیمه ها را به شركت های خصوصی واگذار كرده اند خیلی ها ساز خود را می زنند و مردم را اذیت می كنند گفت: باید سیستم بیمه ای ما نوین، سریع و فراگیر باشد تا همه مردم بتوانند از خدمات آن بی دغدغه و به نحو مطلوبی استفاده كنند.

حجت الاسلام رضوی اردكانی در بخش دیگری از خطبه های خود به انعكاس خبری در مورد تعطیلی یك همایش در شیراز و ادای فریضه نماز اول وقت توسط شركت كنندگان آن اشاره كرد و گفت: این حركت ارزشمند باید به عنوان الگو در بین مسئولان تبدیل شود.

وی افزود: باید مسئولان از مسئولین این همایش درس بگیرند و این را در برنامه های خود قرار دهند و برنامه های خود را به نماز ترجیح ندهند.

او به روز جهانی معلولان اشاره كرد و گفت: نیك اندیشان سعی كنند كمك ها و انفاق های خود را به سمت معلولان سوق داده و این قشر را همیاری كنند.

امام جمعه موقت شیراز به عزاداران حسینی نیز توصیه كرد: در عزاداری های خود راه بندان ایجاد نكنند و با اخلاص و برای رضای خدا به عزاداری بپردازند. زیرا اگر عزاداری برای غیر خدا باشد ارزشی ندارد.

حجت الاسلام رضوی اردكانی در بخش دیگری از سخنان خود به تشییع پیكر مطهر شهید بسیجی ابراهیم شمس عزت در نماز جمعه شیراز اشاره وبیان كرد:در وصیت نامه این شهید ادامه راه انقلاب و حمایت از ولی فقیه عنوان شده است كه این توجه و تاكید این شهید بر حامیان ولایت فقیه است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان