کد خبر: ۱۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰

نحوه کنترل هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکا توسط ایران

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه چگونگی کنترل هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکا به دست متخصصان جنگ الکترونیک نیروهای مسلح ایران را تشریح کرد.به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده اعلام کرد: اخیرا با اطلاعات جمع آوری شده و مراقبت های دقیق الکترونیکی مشخص شد این هواپیما قصد نفوذ و جاسوسی بر فراز کشورمان را دارد که پس از ورود این هواپیما به فضای شرق کشور، این هواپیما در کمین گاه الکترونیکی نیروهای مسلح قرار گرفت و با حداقل خسارت در ایران به زمین نشانده شد.

طول دو بال این هواپیما حدود 26 متر، طول بدنه چهار و نیم متر و ارتفاع آن یک متر و 84 سانتی متر است و دارای سیستم های پیشرفته جمع آوری اطلاعات در ابعاد الکترونیکی، تصویری و مخابراتی و سامانه های راداری مختلف است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: این هواپیما از جهت نوع ساخت و پوشش، رادار گریز طراحی شده و از حیث فناوری آخرین نمونه هواپیماهای پیشرفته ای است که آمریکا مورد استفاده قرار می دهد.

سردار حاجی زاده با بیان این که فناوری به کار رفته در این هواپیما قبلا در هواپیماهای B2 و F35 نیز استفاده شده است، افزود: هدایت این هواپیما توسط ماهواره و همچنین ایستگاه های زمینی در افغانستان و آمریکا صورت می پذیرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: کارشناسان و متخصصان نظامی به خوبی واقفند که این هواپیما چه اطلاعات تکنولوژیکی ذی قیمتی با خود دارد.

جدیدترین اطلاعات از هواپیمای 170-RQ تصاحب شده در ایران

پهپاد 170-RQ تصاحب شده توسط نیروهای مسلح ایران از مدرنترین پهپاد های ارتش آمریکاست که طراحی آن شبیه به جنگنده بمب افکن های رادار گریز است و از سال 2009 به صورت رسمی شروع به کار کرده است .
 
نکته حائز اهمیت آن این است که این پهپاد فوق پیشرفته با توجه به قابلیت های جاسوسی آن تا پیش از این صرفا در اختیار سازمان سیا قرار داشته است که از حالا باید گفت این انحصار توسط ایران شکسته شده است..
 
این پهپاد دارای رادارهای فوق پیشرفته با قابلیت کنترل از راه دور و دارای قابلیت هدایت از خود آمریکا است.
 
این هواپیما با وزنی بیش از 3 تن با هر بار سوختگیری تا 1500 کیلومتر پرواز می کند ودارای توانایی تصویربرداری با لنز های پیشرفته و قابلیت استراق سمع بالا است و امکان تشخیص مواد رادیو اکتیو را نیز دارد.
 
سازمان سیا برای یافتن محل اختفای اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده نیز از همین نوع هواپیما استفاده کرده است.
انتهای خبر/ص
نظرات بینندگان