کد خبر: ۱۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۰

امسال هم عزاداری یکجا در شیراز برگزار نشد

‌امام جمعه شیراز با انتقاد از انجام نشدن عزاداری‌های یک‌جا در شیراز گفت: سومین حرم اهل بیت (ع) از سایر شهرهای ایران در این زمینه عقب افتاد.

 آیت‌الله اسدالله ایمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار داشت: امسال نیز در پیام محرم عزاداری یک‌جا را از متولیان خواستار شدیم اما آن طور که باید و شاید محقق نشد.
وی ادامه داد: این در شان شیراز و مردم آن نیست و امروز نیاز عزاداری این نیست که جمعیت کوچکی گوشه‌ای عزاداری کنند باید با توجه به موقیعت‌های دنیای اسلام عزاداری‌ها با جمعیت بالا و آن نیز در یک مکان و به صورت یک‌جا انجام شود.
خطیب نماز جمعه شیراز بیان داشت: باید در عزاداری‌های خود برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و جامع‌تر داشته باشیم و همگی از جمله نیروی انتظامی، صدا و سیما، رسانه‌ها، هیئت‌های مذهبی، هیئت امنای مساجد و پایگاه‌های مقاومت همگی باید از همین الان برای سال آینده برنامه‌ریزی و در این زمینه اقدام کنند.
ایمانی تصریح کرد: باید طوری برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد تا شاهد رشد کیفی در شعر، محتوا و نحوه برگزاری عزاداری‌ها باشیم.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود، با قدردانی از تمام دست‌اندرکاران عزاداری، مردم، مسئولان هیئت‌ها و مسئولانی که فضای حرکت دستجات عزاداری را در فارس آماده کردند ابراز داشت: امسال برپایی عزاداری امام حسین (ع) در سطح جهان از رشد کمی و کیفی ویژه‌ای برخوردار بود و نام مقدس امام حسین (ع) در دنیای اسلام و کفر طنین‌انداز بود که نشان از گسترش رو به رشد شعارهای دینی و احیای نام ابا عبدالله است.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود خواستار انجام تحقیقات و پژوهش‌ها در زمینه قیام امام حسین (ع) شد و گفت: باید محققان و اهالی قلم در تحقیقاتی پژوهشی به بررسی و مقایسه ستم‌کاری‌های زمان امام حسین (ع) و دنیای امروز بپردازند.
ایمانی تصریح کرد: باید طوری برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد که ویژگی‌های‌های قیام ابا عبداالله‌الحسین (ع) که جنبه جهانی دارد برای مردم تشریح و ارائه شود.
وی ادامه داد: شهادت امام حسین (ع) ظرفیتی دارد که می‌تواند جهانی شود و تمام مردم دنیا از شهادت حضرت علی اصغر و امام حسین (ع) و عمق جنایت‌های دشمنان آگاهی داشته باشند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: تاریخی تحلیلی تطبیقی لازمه زندگی امروز ما است و باید حادثه کربلا تحلیل و نتایج آن به مردم ارائه شود.
ایمانی همچنین به شهادت سومین شهید محراب آیت‌الله شهید دستغیب در 20 آذر ماه اشاره کرد و ابراز داشت: شهادت این عالم بزرگ با همراه شدن قطعات بدن او شهادتی مظلومانه بود.
امام جمعه شیراز تصریح کرد: شهید دستغیب ذوب در ولایت شده بود، او عاشق امام بود و آینده مقام معظم رهبری را به خوبی لمس می‌کرد.
خطیب نماز جمعه شیراز همچنین با اشاره به زمین نشاندن هواپیمای جاسوسی آمریکا ابراز داشت: این کار مهم برگ برنده‌ای است که ایران اسلامی با اقتدار تمام بر سینه دشمن زد.

فارس
انتهای پیام/

نظرات بینندگان